Hoeveel voeding voor baby van 1,5 week?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Senais, 1 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Hoihoi,

Mijn dochter is nu 1,5 week oud en ik vraag me af wat normaal is wat betreft de voedingen. Ik zit nu nog op 7 a 8 keer 60cc en 2 schepjes nutrilon. Het is nog maar een klein meisje want ze is wat te vroeg geboren. Ze weegt nu 2700 gram. De kraamhulp zei dat ik niet verder mocht ophogen dan tot 80cc per voeding tot ik de eerste keer bij het CB geweest ben. Maar dat is pas 19 oktober! Tegen die tijd zal ze toch wel meer nodig hebben. Ik weet niet zo goed wanneer ik moet gaan ophogen. Ze lijkt nog niet erg veel meer honger te krijgen want ze slaapt eigenlijk vrijwel de hele dag en soms komt ze om de 3 uur en soms pas na bijna 5 uur.

Iemand ervaringen met een klein kindje en ophogen van de flesvoeding?

Alvast bedankt!

2. talithatje

talithatje Bekend lid

9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Wat je het beste kan doen is, zodra je merkt dat ze niet meer genoeg hebt aan de hoeveelheid die je nu geeft ophogen met 10cc. Maar zoals je nu zegt doet ze het nog erg goed op de fles die ze nu krijgt. Dus dan hoef je nog niet te verhogen.

3. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    hai,

Ik weet niet of je hier wat aan hebt, want mijn dochter was een flinke tante bij de geboorte ( 52 cm en 3755 gr), maar het advies dat ik vanuit het ziekenhuis mee kreeg en later ook van de vk was dat ik elke dag met 10 cc mocht ophogen tot aan de 100 cc.

Zij dronk de flessen ook niet leeg. Ze mocht nl 600 cc en dronk maar 400-450..ik ben dus redelijk lang blijven hangen op de 100 cc ( ik bood 120 cc per keer aan ivm de verhouding water en schepjes)

Ze is nu een maand en mag ivm haar gewicht eigenlijk tot 700-800 cc gaan.

MOcht je nu twijfelen of het genoeg is kan je het cb bureau bellen. Tenminste dat heb ik gedaan omdat ik dus ook niet gerust was of ze wel genoeg binnen kreeg.. en toen kwam de wijkverpleegkundige van het cb haar wegen en praten. Ze bleek het gelukkig prima te doen, dus als je twijfelt gewoon het cb vast een keer bellen

Succes er mee

4. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ik moest ook iedere dag met 10cc verhogen tot aan de 110cc en zo doorgaan tot aan het 1e bezoek van het cb.
    Maar mijn zoontje was ook best flink bij de geboorte 3975 gram en 52 cm, dus geen klein en te vroeg geboren kindje!

5. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Bedankt voor de reacties!

Ik mocht inderdaad ook elke dag 10 cc ophogen, maar ik mag dus maximaal tot de 80cc gaan en niet hoger. Ik ben vandaag toch maar begonnen met 70cc omdat ze sinds gisteren echt om de 3 uur en soms wat eerder komt. Eens kijken hoe dat nu gaat.

Ik ga inderdaad het CB maar eens bellen. Bedankt voor de tips!

6. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Wij deden ook ophogen zodra hij minder sliep, eerder kwam en dus onverzadigd leek.
    Wij hebben dit gedaan tot de 100cc en na t bezoek van CB mocht hij opeens veel meer hebben omdat hij een flinke baby was en echt honger had.
    Gewoon ophogen als jij denkt dat ze meer wilt en over dat max 80cc is misschien omdat ze te vroeg geboren is? Zou dan echt daarover even CB bellen.

Deel Deze Pagina