is dit goed zo?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by elsie22, Aug 31, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hoi

ik heb nu eindelijk een beetje een ritme met mijn zoontje,

7.00 uur 180/6
    11.00 uur 180/6
    15.00 uur 180/6
    19.00 uur 180/6
    23.00 uur 180/6

s'nachts word hij dan rond 3 uur wakker, maar dan geef ik hem een speentje en slaapt hij zo weer verder, alleen word ie dan rond half 5 weer wakker, zou ik hem dan gewoon een klein beetje kunnen geven zodat ik toch om 7.00 uur de eerste fles kan geven?

groetjes elsie

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    De maximale hoeveelheid die kindjes mogen hebben is een liter per 24 uur. Helaas is het niet goed om meer te geven. Wat je wel zou kunnen doen om het te rekken is wat water (lauwwarm) geven. Dit mag ook overdag dat is geen probleem.
    groetjes Femke

3. elsie22

elsie22 Niet meer actief

oke, maar 5x180 is 900 cc dus nog geen liter, zou ik dan niet om half 5 60/2 kunnen geven zodat hij weer wat rustiger is want anders moet ik er dus telkens uit om een speen te geven en dat is best vermoeiend natuurlijk.
    maar ik ga eerst maar water proberen aankomende nacht als hij weer rond half 5 wakker word.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Het gaat om de hoeveelheid klaargemaakte flesvoeding en die is bij 180ml water en 6 schepjes 200ml. Dus helaas 5 keer over 6 schepjes geven is het maximale. Voor de laatste fles zou je misschien kunnen overwegen om de voeding voor de nacht te gebruiken (Friso Extra).
    groetjes Femke

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

sam krijgt nutrilon forte, ik doe steeds echt maar 180 cc in de fles dus het gene wat je meer krijgt gooi ik weg.
    het is vermoeiend dat ie wakker word s'nachts en dan er steeds heen lopen voor een speentje

6. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Als je kindje inderdaad maar 180ml bereide flesvoeding krijgt op een dag, mag je in principe over de dag nog 100ml extra geven (je kindje moet dan wel zwaarder zijn dan 5kg).
    Je kunt ervoor kiezen om dan inderdaad in de nacht wat extra's te geven, of om het laatste flesje wel 200ml te geven ipv 180ml zodat je kindje wat langer vol zit.

Groetjes Laura

7. elsie22

elsie22 Niet meer actief

oke, dan ga ik dat proberen.
    hij drinkt ook niet altijd de hele fles leeg, meestal wel maar dus niet altijd.

Share This Page