Hallo, Ik heb een vraag: Mijn zoon van net 1 jaar was altijd dol op zijn flesjes melk en we waren bezig om dit af te bouwen van poedermelk naar gewone halfvolle melk. Dit zijn we ook gaan aanbieden in een tuit/beker, maar hij snapt niet goed hoe het werkt. Stopt het wel in zijn mond, maar zuigt er niet aan. Ik heb allerlei soorten tuits in huis gehaald, een beker met zo'n plastic rietje, maar niks lijkt te helpen. Tot voor een paar dagen geleden dronk hij dan maar de melk uit zijn flesje, ook weleens 's nachts als hij verdrietig was werkte dit goed. Maar nu ineens wil hij er bijna niks meer van weten. Hij drinkt ook nog geen water en sap, hoevaak we het ook aanbieden. Heeft u misschien wat tips voor ons? Hij eet nu pap uit een bordje en brood en zijn fruithap, paar hapjes/soms veel warm eten en een danoontje... maar is dit genoeg aan vocht??? Groetjes, mammamia
Hallo! Hoeveel vocht krijgt je zoontje nu per dag? Minimaal 500 ml zou fijn zijn. Hij haalt ook natuurlijk wat uit het gewone eten. Heel veel kindjes moeten echt behoorlijk wennen aan drinken uit een tuitbeker. Je kunt dit het beste blijven aanbieden, dan komt het vaak vanzelf. Heb je al eens geprobeerd om je zoontje uit een gewone beker te laten drinken? Misschien gaat dit beter. Dit is goed voor de kaakspieren en helpt bij het leren praten. Je kunt dan bijvoorbeeld beginnen met wat yoghurt, dit is wat dikker en gaat makkelijk met oefenen. Succes! Groetjes Linda