Goedemorgen, Ik hoop dat jij me kan helpen met onderstaande vraag: Mn zoontje krijgt volledige borstvoeding en dit wil ik opzich graag zo houden. Nu is het alleen zo dat dit 's nachts nog weleens wat probleempjes opleverd doordat mn dochtertje ook wakker word als hij voor een voeding komt en echt niemand anders accepteerd dan mama. Waardoor iedereen in huis incl de kleine man dus klaarwakker is omdat ze echt gaat en blijft huilen tot mama haar weer een flesje geeft en/of troost. Nu had ik dus gedacht om dan mn vriend mn zoontje 's nachts over een tijdje een flesje te laten geven zodat iedereen dan weer rustig verder kan gaan slapen. Nu hoor en lees ik alleen overal wat anders over het beginnen met een flesje. Kraamverpleegkundige zei eind deze week dus vandaag kun je t weleens gaan proberen. (lijkt mij een beetje snel?) In het boedkje van het cb staan vanaf een week of vier. Op sommige site's op internet lees ik na 6 weken of langer. Wat klopt er nu? Ik wil ook wat voeding in de vriezer gaan bewaren voor het geval dat (ziek worden of iets anders waardoor het tijdelijk even niet zou kunnen) maar ga verder niet werken dus het worden echt alleen de nachten dat hij een flesje zou krijgen. Hoop toch zeker een jaar borstvoeding te kunnen geven dus wil het absoluut niet te snel/verkeerd doen. Even kort zijn mn vragen dus: Wanneer zou ik kunnen beginnen met proberen een flesje te geven? Wat is het beste moment om voeding af te kolven om te bewaren? Alvast bedankt voor je moeite
Als een baby de borst eenmaal goed snapt kun je in principe starten met af en toe een flesje te geven. De baby zal er dan niet meer van in verwarring raken en allebei kunnen. Mijn uitgangspunt is dat binnen 6 weken de fles geintroduceerd moet worden, maar eerder mag ook, mits het voeden aan de borst goed gaat. Denk er wel aan dat als je te vroeg een borstvoeding gaat vervangen door kunstvoeding je productie kan teruglopen. groet Linda