voedingstoffen moeder

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by douglas84, Oct 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    hoi,

ik geef nu ruim 8 weken borstvoeding en het gaat allemaal erg goed. toch vraag ik me af wat zijn goede voedingstoffen om als mama binnen te krijgen voor de borstvoeding??? en wat juist niet (prei en uien vermijdt ik zoveel mogelijk!)?
    Soms heeft onze dochter erg last van krampjes, zijn er dan ook dingen die je kunt eten/drinken zodat het minder wordt?

bedankt alvast!

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

Mar 3, 2010
    860
    0
    0
    In principe is het zo dat een baby de voedingstoffen die de moeder eet ook al binnen krijgt in de zwangerschap. Dus kun je eigenlijk gewoon dooreten zoals je altijd at.
    Het idee van uien, prei, koolsoorten e.d krampjes zouden veroorzaken is niet wetenschappelijk onderbouwd.
    Leg jezelf dus niet teveel beperkingen op want krampjes hebben baby's toch wel. Kijk meer naar hoe je hem kunt helpen, bijvoorbeeld door lekker te knuffelen en te strelen. Een speentje wil ook goed helpen als er veel last is van krampjes.

Als je echt het vermoeden hebt dat je baby erg veel last heeft na het eten van bijvoorbeeld hachee: test het dan nog eens uit en observeer samen of het klopt. Dan kun je datgene misschien beter achterwege laten.

succes
    Linda

Share This Page