Ik heb een vraag over ons schema en met name de flessen melk. Onze dochter is nu 1 jaar en dan moet ik weer afbouwen met de flessen, maar ander vocht drinkt ze slecht. Dit is ons schema: 08:00 pap van 200/6 + 8 scheppen bambix 10:00 een banaan of 2 stuks fruit. ( hard fruit pureer ik nog zoals appel) slapen 12:00 1,5 broodje incl. korstjes met beleg ( pindakaas, smeerkaas, kipfilet) + fles 180/3 ( ik doe dus maar 3 scheppen poedermelk erdoor) 15:00 2 stuks fruit als ze alleen in de ochtend een banaan heeft gehad, anders wat yoghurt, halve avocado of iets dergelijks. slapen Tussendoor: maisboogie of speltwafel. 18:00 avondeten, soms geprakt soms in stukjes.. ligt eraan wat het is. 19:15 fles 180 of 150/3 met soms bambix erdoor als ze slecht avondeten heeft gegeten. Tussendoor heeft ze altijd water binnen handbereik maar ze drinkt er niet veel van. Met fruit/tussendoortje/avondeten bieden we ook altijd water erbij aan. Op goede drinkdagen heeft ze een flesje van 150 cc aan water binnen. Soms geef ik ook diksap of ik meng geperste sinaasappel met water. Soms gaat het er in 1 x in maar soms zijn het maar slokjes en moet ik het echt van die flessen melk hebben. Iemand trouwens een idee of het wel op deze manier kan, die flessen? Ze heeft dan dus 12 scheppen per dag binnen wat overkomt met 2 flessen maar ik verdeel het dus.... Hoor het graag. Groetjes Pepe.
Met 1 jaar is fv helrmaal niet meer nodig. 300cc zuivel moeten ze dan binnenkrijgen.Bij lunch en ontbijt een bekertje van 100cc...beetje yoghurt en wat kaas en je hebt het al.
Hier wordt dochter over een paar dagen 1 en ons schema ziet er zo uit; 08.30 bordje pap 150/5 + 5 lepels pap 10.00 een stuk fruit & +/- 50 cc slappe thee 12.30 boterham met beleg & paar slokken slappe thee 13.00 fles 150/5 15.30 soepstengel/koekje/rijstwafel etc 18.00 avondeten & paar slokken slappe thee 18.15 klein beetje yoghurt 19.00 fles 150/5
Als ik het zo doe dan heeft ze maar 200 cc drink vocht op. Zoals ik schreef, krijgt ze grotendeels van haar vocht binnen door de flessen melk, daarom verdeel ik de scheppen melk.
tja ik denk dat dit niet helpt om haar andere dingen te laten drinken. Sowieso krijgt ze dan niet maar 200cc binnen, want fruit telt voor 100% vocht en groenten voor 50%. 100 gram fruit is dus weer 100cc.
Hier had ie met een jaar alleen nog een klein flesje voor het slapen gaan. Bij ontbijt en lunch kreeg ie een rietjesbeker gewone melk. Heb nooit echt gemeten hoeveel vocht/zuivel ie precies binnen kreeg, de één drinkt nou eenmaal meer als een ander en als ze het verder goed doen...wat @Tuc zegt, yoghurt en kaas is ook zuivel en in fruit en groente zit ook vocht. Zou bij de lunch dus gewone melk geven en daarnaast water/diksap blijven aanbieden. Het blijven krijgen van flesvoeding zal het drinken en eten van andere dingen ook niet echt stimuleren denk ik...