Klap in de buik en nu??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door hiephiephoera, 31 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hiephiephoera

15 mei 2009
    42
    0
    0
    #1 hiephiephoera, 31 jul 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 jul 2009
    Ik heb gisteravond een klap in de buik gehad niet heel hard maar toch kan dit kwaad? Heeft iemand dit ook al eerder gehad? Ik ben 15 weken zwanger. Maak me wel een klein beetje zorgen.

2. Sannah

Sannah Lid

27 apr 2009
    92
    0
    0
    wat vervelend! maar als ik zo vrij mag zijn... hoezo krijg jij klappen op je buik?!
    in principe zit je baby heel veilig beschermd door baarmoeder in je buik en het vruchtwater zit er omheen he, dus voordat een klap je kindje raakt moet het wel heel hard zijn geweest lijkt me.
    Als je geen krampen of pijn hebt en niet ineens vloeit, lijkt me dat het wel oke is. Maar ik ben geen vlos!
    En als je er een onrustig gevoel bij hebt, zou ik de vlos even bellen; beter een keer voor niks bellen dan ongerust of zelfs met problemen rondlopen!
    enne... laat je niet 'klappen' hoor!

3. Maia

Maia Niet meer actief

ik denk niet dat je beebje er veel last van gehad hebt, tenzij het echt keihard is geweest. Jouw beebje is nog heel erg klein nu ook en zit flink verstopt achter een dikke laag vruchtwater, huid, spieren, vet enzovoorts dus die kan wel wat hebben.
    Mijn man gaf me vorige week in bed toen hij sliep een keihard knietje in m'n buik waar ik echt buikkrampen van had maar met onze Babe was alles goed ;)

Als je buikpijn krijgt o.i.d. zou ik wel even de vk bellen voor je gerustheid maar ik denk, je geeft aan dat het neit heel hard was, dat het wel mee kan vallen.

Maar jij weet wat je voelt dus ik zou daar vanuit gaan!

4. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Denk je dat het harder voelde dan een winkelwagen stuur in je buik? Dat is wat mij overkwam in dezelfde periode als jij. Mijn ervaring was dat de VK nog harder in mijn buik duwde dan dat die stang in mijn buik kwam. Maar als je zelf schrik hebt, bel je VK gewoon even dan kan zij je geruststellen. Rustig aan he!!

5. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi Hoi,

Het ligt er natuurlijk heel erg aan hoe hard de klap is geweest. Zowieso even de verloskundige bellen. Namelijk ook belangrijk of je rhesus positief og negatief bent. Maar daar zal je verloskundige van op de hoogte zijn dus zal zeker even bellen. Maar denk dat je je niet heel druk hoeft te maken hoor. Moet wel een heeeeele harde klap zijn om een beetje kwaad te kunnen.

Succes ,

Groetjes Lysanne

6. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Ik denk ook niet dat het kwaad kan maar misschien is het inderdaad beter om de vk te bellen om jezelf gerust te stellen??? De hond van mijn moeder (+/-6kg.) ging gisteren erg hard op mijn buik staan maar heb me geen zorgen gemaakt, beebje beweegt nog prima en scheelt dat ik vanmorgen een groeiecho heb gehad waarbij ik dus gezien heb dat alles in orde is!!!

Succes...

Groetjes Nelleke

7. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Een klap in je buik tijdens je zwangerschap is natuurlijk nooit leuk, en het roept altijd zorgen op bij je. Dat is normaal.
    Ik denk als je geen klachten heb dat er niets aan de hand is. Je kindje zit tenslotte goed ingepakt. En hoe mij VK en ik zelf ook soms met me buik bezig zijn, liijkt het mij ook geen kwaad kunnen.

Maar goed jou zorgen zijn er. Als wij jou niet gerust kunnen stellen bel inderdaad eventjes met je vk. En maak je daarna geen zorgen meer meis. Das vaak nog erger, de stress van de zorgen..
    succes met je zwangerschap!

8. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

heb het ook gehad rond dezelfde periode als jij. Ik lag op bed en de kat sprong van de kast op mijn buik.

De vlk zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken, maar ze had voor de zekerheid even naar het hartje geluisterd. Stelde mij heel erg gerust.

Laat je weten hoe het gaat?!

9. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    volgens mij kan het net veel kwaad
    je kindje zit in een balletje vol water
    en dat kun je zien als een stoot kussen

10. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Het kan niet zoveel kwaad hoor. De kleine word beschermd door het vruchtwater. Ik krijg regelmatig een schop of volle gewicht op mijn buik van mijn dochter. Ja die houd van stoeien. Gelukkig zitten ze lekker beschermd.

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Jep....onze stoeierd, Ruben dan, houdt ook nog geen rekening met zijn ongeboren Brusje ;)

Deel Deze Pagina