Voedingsbeha met beugel: slecht?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door poema, 17 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ha dames,

Bij de H&M heb ik eindelijk leuke voedingsbeha'd gevonden. Zien er echt leuk uit en, uitkomst voor mij, met beugels. Zien je borsten er tenminste een beetje normaal in uit. Maar... is dit nu slecht om te dragen of niet? Ik vind die beha's zonder beugels echt geen gezicht namelijk. Dit zit en staat veel beter maar ik hoor wel eens dat het slecht is om beugels te dragen. Of is dit alleen zo als je echt borstvoeding gaat geven?

2. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Wat ik heb begrepen is dat beugel bh's niet goed zijn, omdat ze melk kliertjes en dergelijke kunnen afknellen waardoor je ontstekingen kan krijgen. Maar ik snap je probleem wel, ik vind die beugelloze bh's ook verschrikkelijk. Dan hangen ze nog met bh op mijn knieen :) maar ik trek ze toch maar zonder beugel aan.

3. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Wat Tascha zegt klopt idd maar ik draag ze nu ook nog hoor, beugelbeha's.
    Heb wel erge pijnlijke borsten dus mss heeft t ermee te maken?

4. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    dat van die kliertjes dichtduwen geldt bij mijn weten alleen als je ene te krappe BH draagt; de beugel moet echt OM je borst heen vallen, en mag nergesn drukken of knijpen.
    heeeeeeel veel vrouwen dragen de verkeerde bh-maat, en dan kun je dus gezeur krijgen met borstvoeding: borstontstekingen bijv. (auuuuuwwwiiie!).

ik zou dus iemand in een goede lingeriezaak laten kijken of je bh goed zit.

ik snap je wel: ik wilde er eerst ook niet aan, beugelloze bh's. maar nu halverwege de zwangerschap zitten de meeste beugelbh's ineens niet fijn meer. alleen die hele grote, die er echt omheen vallen (maatje enorm momenteel).
    ik heb trouwens gelijk voedingsbh's gekocht, dan heb ik ze vast voor straks, en ik kon geen verschil ontdekken met zwangerschapsbh's (behalve de klepjes).

succes!

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je kunt rustig beugelbh's dragen, mits je ervoor zorgt dat je idd de goede maat hebt. De beugels moeten echt om je borsten heenvallen en mogen nergens knellen.
    Ik ben de hele zwangerschap door beugelbh's blijven dragen, heb even zwangerschapsbh's en voedingsbh's geprobeerd, maar dat zat mij voor geen meter... Juist in die bh's knelde de boel bij mij erg af, om de een of andere vage reden. Dat ik echt aan het eind van de dag een gigantische cleevage had die uit al m'n shirts puilde... :( (Nou speelt waarschijnlijk wel mee dat ik bovenmaat 34/36 heb en door de zwangerschap gegroeid ben van cup B naar een ruime cup E. Ik had sowieso al moeite genoeg vaak om passende bovenkleding te vinden die zowel goed om m'n lijf sluit als ook om m'n borsten past: dat is momenteel natuurlijk helemaal een ramp :(

Maar goed, zorgen dat je bh's goed passen, dan is er niets aan de hand. Ik vind die beugels ook veel fijner, (wist niet dat ze bij H&M de beugelvariant hadden van voedingsbh's, dus ik ga gelijk ff kijken, :), thanks!), geven me veel meer steun....

6. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Aangezien lactatiekundigen nog steeds adviseren om geen beugels te dragen, ga ik er vanuit dat dat klopt.
    Ik heb momenteel een aantal goeie beha's, zonder beugels, waarin ze niet hangen. 't Is even zoeken, dat wel ;)

7. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ik zou alleen wel wachten tot je bevallen bent met aanschaffen. Je borsten kunnen monsterlijke vormen aannemen, en als je hem nu past pas je hem straks misschien niet meer

8. Olly

Olly Actief lid

27 jan 2008
    322
    0
    0
    Hoi, ik heb nu cup G en bij de betere lingeriezaak adviseren ze mij juist MET beugel, vooral ook omdat ik best stevige borsten van mezelf heb en dit toch de beste steun geeft. Let er idd wel op dat je de juiste cupmaat hebt. Ik heb bh's van Anita, deze hebben flexibele beugeld, deze veren mee zegmaar. Ik heb nu ook voedingsbeha's met beugel. Ik wacht het gewoon af straks, moch het niet fijn zijn of knellen dan haal ik dan wel anderen. Tot die tijd draag ik dus wel deze voedingsbh's met beugel. Ze kosten zo'n € 52,00 p/st. dus als het niet zou mogen dan lijkt me toch dat Anita (speciaal voor zwangerschap) ze ook niet maakt..

9. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    hm, volgens mij is het ook zo dat als ze niet knellen het best wel kan toch? goed in de gaten houden dus. Het ziet er echt zoveel beter uit met beugel ;)
    Ja, bij de H&M hebben ze echt leuke: ik heb er eentje zwart met roze stipjes, heel schattig.

10. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Tja, stootranden voor in bedjes worden gemaakt, zijligrollen voor in het ledikantje worden gemaakt, je kunt dekbedjes voor in de wieg kopen, en zo zijn er wel meer dingen die je echt niet mag gebruiken die wel gemaakt worden.
    Nou heeft een beha geen risico's zoals die dingen die ik net opnoem natuurlijk, maar om even aan te geven dat het niet wil zeggen dat het goed is, alleen omdat het er is ;)

Deel Deze Pagina