Buggy die plat kan en mee op de fiets kan?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Danabelle, 2 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi,
    Naar aanleiding van een topic op dit forum ben ik me toch maar eens gaan verdiepen in een buggy. Is misschien toch wel handig om mee te kunnen nemen als ik ga fietsen met dochterlief.
    Vanmiddag dus naar een grote babyzaak geweest.. Maar er voldeden maar twee buggy's aan mijn eisen, dat lijkt me wat weinig?
    Misschien weten jullie er nog meer, want dé buggy leek er niet echt bij te zitten.
    Eisen:
    -Buggy moet zoveel mogelijk plat kunnen. Er mag heus een acceptabel hoekje in blijven, maar dochter moet wel kunnen loungen.
    - Buggy moet mee kunnen in een gewone buggydrager op de fiets (dus max. 7 kilo wegen).
    - Buggy mag niet idioot duur zijn; maximaal 125 euro.
    Wensen:
    - Buggy moet eenvoudig in- en uit te klappen zijn.
    - Bij voorkeur moet buggy een 'zachte' zitting hebben.

De babyzaak, met toch een uitgebreid assortiment, kwam niet verder dan de Koelstra Simba en een hmm moeilijke naam.. Igelionogwat ofzo? Ik vond die buggy's nog erg stug qua zitting!

2. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    heb zelf koelstra en quinny zapp. Beiden bevallen goed, zapp is fijner op fiets, maar kan niet plat. Heb buggy echter vooral voor even centrum in, geen probleem, ook als ze slaapt.

3. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    Ik ga voor de maxi cosi mila buggy.. kan helemaal plat ik weet alleen niet wat het gewicht is.

4. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    De Chicco Lightway zou een optie kunnen zijn. Deze buggy is wel precies 7kg dus wel vrij zwaar op de fiets, maar het kan wel. Ruggedeelte kan helemaal plat.

5. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Ik heb er een van prenetal. Die is instelbaar en kan wel plat, maar juist niet rechtop genoeg (zit iets te ver achterover gekanteld wat mijn dochter betreft). Die gebruik ik altijd voor op de fiets. Was iets van 80 euro, toen.

Bambino heeft ook lichte buggys die je op de fiets kunt gebruiken en die zijn niet duur. Bambino heeft een webwinkel en soms verkoopt het kruidvat ze. Daarvan heb ik er 1 op ons vakantie-adres staan. Die is lichter dan die van Prenetal, wat een voordeel is op de fiets.
    Link: Bambino

6. Linnepinn

Linnepinn Bekend lid

11 okt 2007
    552
    4
    18
    Ik heb de chicco liteway en kan inderdaagd helemaal plat en mee op de fiets. Heb wel een drager voor de iets zwaardere buggy geloof ik. Als je de sitting de stug vind, kun je er badstoffen zitjes in kopen, heeft een vriendin van mij ook bij de koelstra. Ik vind het zelf niet nodig! Zij deed het voor de kleur ;)

7. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties.
    Die Chicco Liteway lijkt me dan wel wat, zal de volgende keer eens kijken of ze hem hebben bij de babyzaak!
    @ Agatha, bij Bambinoworld heb ik toevallig net het traphek besteld :) Er staat bij de buggy's trouwens niet bij hoe zwaar ze zijn enzo.. Welke heb jij, gewoon de 'Bambinoworld buggy'? Hoe 'plat' kan die?

Deel Deze Pagina