Stuwing na 8 maanden

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lootje, 17 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.498
    598
    113
    Ik heb deze borstvoedingsperiode zo enorm snel last van stuwing!
    Nu ben ik een aantal weken geleden gestopt met dochtertje wakker te maken voor een avondvoeding en is ze nu sinds een week van de overgebleven 4 naar 3 voedingen gegaan. Voor haar is dat helemaal prima, maar ik word 's morgens nog steeds wakker met overvolle, pijnlijke, gestuwde borsten. Heel lastig!

Nu wil ik een dezer dagen gaan stoppen met de middagvoeding, deze gaan vervangen door kunstvoeding en dan alleen nog 's morgens en 's avonds borstvoeding geven. Ik ben namelijk zo enorm kolfmoe!!
    Maar nu mijn zorg; als mijn borsten nu al constant gestuwd zijn, hoe moet dat dan gaan als ik de middagvoeding weg laat? Hoe kan ik het beste afbouwen? Gewoon cold turkey of steeds gaan kolven en dan steeds minder lang?

Ik hoop op jullie tips! Bedankt!

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Als je borsten nu zo reageren is cold turkey stoppen niet verstandig.
    Is dat het ooit vraag ik me af?
    Dus inderdaad, alleen de druk er af halen, wat tijd geven om de boel te laten wennen :)
    Hou er rekening mee dat met 7 maanden de kans redelijk groot is dat je productie 2 voedingen per dag niet gaat trekken.

3. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.498
    598
    113
    Dank voor je reactie! Dochtertje is morgen 8 maanden. Ik heb in al die maanden nooit te weinig melk gehad, eerder teveel en heb dan ook goede hoop dat ik nog een tijdje kan blijven voeden. Maar jij denkt dat er kans is dat mijn productie twee voedingen per dag niet gaat trekken? Vanaf wanneer kun je dan wel safe naar ochtend en avond voeding gaan?

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ergens tussen 9 maanden en een jaar lukt het bij de meeste vrouwen.
    Meestal is 3 voedingen de ondergrens om bv langer in stand te houden.

5. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik had ook telkens teveel melk en vaak stuwing, ging ook met 7,5 maand terug naar 2 voedingen. Na 8 maand gestopt, dochter kreeg niet genoeg en werd er onrustig van aan de borst waardoor er bij mij de lol vanaf ging.
    Vond het prima om te stoppen, want had nooit verwacht dat ik zo langzou voeden, maar anders had ik het toch op moeten gaan krikken want ging het niet redden met twee keer

Deel Deze Pagina