Hier hebben we ook nog een gezonde BSO. Alleen water en als snacks fruit en rauwkost met hummus enz. Overigens geen beperking voor traktaties; die gaan in de tas mee naar huis.
Omdat het de enige eetmomenten zijn waar kinderen mogelijk nog iets gezonds krijgen te eten. Er zijn vele gezinnen die structureel ongezond eten.
Behoudens medische redenen kan ik maar moeilijk begrijpen waarom je een kind geen water laat drinken. Vanaf een bepaalde leeftijd kun je het toch gewoon uitleggen? Dan maar even moeilijk doen, ze zullen niet uitdrogen als ze ernaast ook fruit eten en wellicht melk drinken. Of het beperken tot 1 klein glaasje (dopper is al 400 ml, dus 2 grote glazen)
Hier al 1 app gesprek gehad met de juf ging toevallig over die trommels en het beleid. Ze zei al je hoeft je niet aangesproken te voelen, ook uitgelegd dat ik bepaalde dingen met een reden in die trommel doe, bijv Sultana of broodje oid ipv alleen fruit mn jongste eet soms smorgens slecht en hij en honger gaat niet samen en fruit is niet voldoende. Binnenkort hebben we het er nog over irl is gewoon over te praten.
Dat dacht ik ook totdat mijn dochter uitgedroogd in het ziekenhuis terecht kwam. Dat was meer dan even moeilijk doen. Dit soort uitspraken doe je alleen als je kinderen “gewoon” water drinken, geloof me