voedingsbh echt nodig?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pim, 24 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik weet nog niet of ik borstvoeding ga geven. Als ik het besluit te doen zal ik het niet heel lang doen (in ieder geval voor einde verlof afgebouwd) en wil ik het ook niet in het openbaar doen. Ik vraag me dus af of ik tzt een voedingsbh nodig heb als ik besluit bv te geven.

Wat zijn jullie ervaringen?

Pim

2. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik vind t wel echt een must, ten eerste omdat je borsten voller en dan minder vol zijn na t voeden en een voedings b dus meerekt, en mn borst zo boven ofonder een normale bh uittrekken.nee.

3. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Het is wel handig als je het hebt.

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Het lijkt me wel heel onhandig als je er geen hebt en iedere keer je bh uit moet doen en weer aan. Ik denk dat ik er wel een aan ga schaffen. Zeker als ik nu van Maisy lees dat je borsten steeds voller en minder vol zijn.

5. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Hahaha ja Daphne vooral als ze meer gaan drinken dan drinken ze leterlik je borst leeg lijtk het wel. Ik ga wel weer een 3 tal bv beha's aanschaffen!

6. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    Je kunt beter gewoon een voedingsbeha aanschaffen ipv een meegroei bh.ik neem aa dat je sowieso van plan bent nieuwe bh´s aan te schaffen aangezien beugels tijdens de zwangershcap niet echt goed voor je zijn (en ook niet lekker zitten) Het enige verschil tussen een meegroei en voedingsbeha is dat je het bandje los kan halen dus dan kun je beter die halen.

7. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    daar is ie weer!

8. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik heb er ook een gekocht en inderdaad lijkt hij erg op een meegroei BH, met het verschil dat je het "flapje" van voren los kunt halen.

9. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    hmz goeie vrag ik vroeg me dit inderdaad ook al af omdat ik ook niet in het open baar wil gaan voeden maar het is natuurlijk wel lastig om je bh iedere keer uit te moeten trekken

maarre dan nog wat waar kun je die dingen goedkoop aan schaffen dan? heb ze nog nooit ergens zien liggen of ik kijk niet goed genoeg :oops:

10. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik kijk nog wel. Ik weet nog niet of ik bv ga geven. Dus dadelijk zit ik met die bh's waar ik niets aan heb als ik flesvoeding ga geven (en daar neig ik wel naar). Ik heb laatst gekeken en die dingen zijn ook weer ongeveer 30,-- als je ze van Anita koopt. Van dat merk heb ik m'n meegroeibh's en die zitten echt heerlijk.

Bedankt voor jullie reacties!

Pim

11. Niet meer actief

Ik heb ze al eens bij de Hema zien liggen , maar je kunt ze ook bij Prenatal kopen. Het kruidvat verkoopt ook voedingsbeha`s.
    ( misschien ook in een lingerie zaak? )

12. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    idd Hema heeft ze voor rond de 15 euro, sommige hennes filialen ook, prenatal, babyzaken, lingeriezaken maar Hema is het goedkoopst geloof ik.

13. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi

Ik heb ze wel en vind het ideaal en zo makelijk.
    Ik heb ze bij de h&m weg en ze waren ook helemaal niet duur daar 12,90 en nog mooi ook.

Dit zijn ze

http://shop.hm.com/shop/do?action=views ... AM_MAM_KLA

Als je willekeurig iets aanklikt van de mama lijn dan zie je ze al staan ze hebben ze in het wit en zwart

14. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ja, ik zou het zeker doen. Het is ook beter voor je borsten, de merkkanaaltjes kunnen minder snel dich gaan zitten als je speciale BH's draagt. Verstopte kanaaltjes kunnen weer zorgen voor borstontstekingen of abces in de borst . zitten we niet op te wachten, toch :(

Ik heb hier nog wat extra info .

Hoe bepaal je je maat ?

Meet over je borsten ter hoogte van de tepels. Meet dan zo hoog mogelijk boven je borsten, onder je armen door. Het verschil tussen deze maten is de cupmaat. Voor elke 2,5 cm reken je één cupmaat. Pas een bh met deze maat. Ben je zwanger, dan moet hij lekker zitten als je hem sluit in het op één na verste haakje. Schep met een hand al je borstweefsel goed binnen de cups. Schudt je schouders heen en weer en kom weer overeind. Breng de bandjes op de juiste maat door ze over je schouder te hangen en dan net sluitend over je arm in de korten. Schuif de bandjes weer op je schouder. Steek je armen recht boven je hoofd en weer terug. Buig weer naar voren en kom weer recht. Bekijk hoe de bh zit.

Waar moet je naar kijken ?

Of al je borstweefsel in de cup past na al deze oefeningen. Er mogen geen bobbels langs de cupnaad omhoog komen (derde borst) en er mag ook geen stukje borst onder de gordel van de BH uit komen. Als er ergens een bobbel zit moet je een grotere cupmaat proberen. Heb je een verschil van maat in je borsten, kies dan voor de grootste maat.

De gordel mag ook niet tekenen in je rug, maar wel goed aansluiten. Je moet er makkelijk twee vingers onder kunnen krijgen. Hij moet op je rug een horizontale lijn vormen.

Beugel of niet ?

Als je grote borsten hebt geven de beugels extra ondersteuning en is dat dus prima. Let op in de kraamweek, als je borsten extra gezwollen zijn. Dan kun je beter een bh zonder beugels dragen om knellen tegen te gaan. Als de stuwing weg is kun je prima een beugelbh dragen.

En 's nachts ?

Mag, mits de bh niet knelt. Een beugelbh is dan minder geschikt. Er zijn speciale bh's voor 's nachts. Die geven minder steun, maar houden wel de zoogcompressen goed op hun plaats. Veel moeders hebben de ervaring dat wanneer ze 's nachts geen bh dragen het lekken al gauw minder wordt.

Nou dames, deze info komt van een lactatiekundige . wel handig om te weten voordat je een voedingsbh gaat kopen ! Succes ermee !

Groetjes,
    Nikki F

15. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Goeie info Nikki!

16. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Dank je wel ! Ik heb er wel veel aan gehad toen ik de bh kocht . ze zijn toch best wel duur en dan weet je tenminste dat je de goede maat hebt.

Groetjes,
    Nikki F

Deel Deze Pagina