Krijgt ze genoeg zo??

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Virginie83, 22 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Hallo meiden,

Ik ben maandag terug beginnen werken :( en mijn dochter gaat dus naar het kdv.

Probleem is, ze weigert uit een fles te drinken, nochtans ze kan het wel hoor. Dus vraag ik mij af, heeft ze gewoon geen honger meer?

Ze krijgt 's ochtends bv, ze eet rond 11u15-11u30 min. 125g groenten, rond 15u00-15u30 min. 125g fruit en dan 's avonds rond 18u15 bv, als we weer thuis zijn. Ze drinkt ook nog een tweetal keer in de avond en dan nog een tweetal keer in de nacht.

Ze is niet huilerig ofzo, en lijkt van niets last te hebben. Ze drinkt ook niet meer dan toen ik thuis was. Ze dronk sowieso op de tijdstippen dat ze nu drinkt, ze dronk enkel nog bv 's middags na de aardappelen. Maar ja, dan was het ook meestal drinken en snel in slaap vallen.

Ze is gezond, heeft voldoende plasluiers enzo, maar het is omdat het een lichtgewichtje is.

Het cb zei dat het oké was als ze haar 2 bv's kreeg 's morgens en 's avonds en haar fruit en groenten, zolang het maar minstens 125g was.

Akkoord, mijn andere kinderen dronken op 5 maanden ook nog maar 2 keer een flesje, maar dat waren 'fleskindjes! ;).

Ik kan haar natuurlijk ook niet dwingen, maar wat denken jullie?

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Als ze het er op kdv dagen prima op doet en s avonds en s nachts nog drinkt, is het volgens mij niet te weinig.
    Persoonlijk vind ik wel dat melkvoeding het eerste jaar het belangrijkst is en groente/fruit bijvoeding is.
    Ik zou rond die leeftijd geen groente/fruit ipv bv geven maar er naast.
    Dus einde van de morgen eerst borstvoeding en daarna groente. En s middags dus bv voor het fruit.
    Overigens gaf ik hier s avonds groente, dan at ze gewoon met ons mee aan tafel. Fruit s middags tussen 2 voedingen in.
    Maar ze dronk hier niet minder door de bijvoeding.
    Fruit en groente bevatten geen vetten en als ze al een lichtgewichtje is, heeft ze juist die vetten nodig.

3. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Ja, daarom dat ik gek word van de tegenstrijdige adviezen hier!!

Juist omdat ze zo weinig weegt, hebben ze aangeraden om toch al te starten met bijvoeding met 5 maanden. Dat was gewoon voor erbij. Maar ondertussen eet ze een goede portie en heeft ze volgens mij gewoon geen honger meer, anders zou ze haar flesjes toch drinken?

Als ik thuis ben is er geen probleem, dan leg ik haar aan na haar fruit en groenten. Maar de laatste dagen dronk ze wel nog wat na de groenten, maar na haar fruit wilde ze niet en 'vroeg' ze ook niet meer tot een uur of zes.

Het is zo anders is België en NL op dat gebied! Toch wat ze aanraden. En dat maakt het zo moeilijk, wat is nu 'goed'.

Over 2 weken wordt ze terug gewogen, dus zullen we wel zien.

Maar ondertussen ben ik wel bang dat ze te weinig eet.

Aaaargh, derde kindje en nog steeds zo onzeker! :)

4. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Hey er is geen goed of fout doe gewoon wat goed voelt! en laat je niet gek maken joh!!

5. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Je komt in totaal uit op 6 keer borstvoeding + groente en fruit. Dat lijkt mij voldoende voor de leeftijd van je kindje. Je geeft aan dat je dochtertje tevreden heeft en voldoende poep- en plasluiers heeft. Dan is het prima.

Het is wel een bijzonder schema, in die zin dat ik gewend ben om overdag meer voedingen te geven. Maar ja, dat is mijn ervaring. Als het voor jou en je dochtertje werkt dan het is het fijn. En dan kan je het op deze manier nog lang volhouden :).

6. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Inderdaad, als je een tevreden kindje hebt en het borstvoeding geven goed verloopt dan is dat toch zo? Niets meer aan doen :).

Deel Deze Pagina