melkproductie gaat achteruit

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Pelikaantje, Mar 19, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

Oct 22, 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Hoihoi,

Bij het CB blijkt dat mijn dochter minder gegroeid is dan gebruikelijk. 90 gram per week, dit was eerst het dubbele. Maar nog niets op zorgen om te maken. Waarschijnlijk is mijn melkproductie achteruitgegaan. Ik leg mijn meisje nu vaker aan (om de 3 uur i.p.v. 4 uur) en probeer ook op mijn werk vaker te kolven.
    Heb jij nog verdere tips om de melkproductie te bevorderen? En is het verstandig om haar nu nog door te laten slapen (dat deed ze namelijk altijd al)? En zo ja, hoe lang dan?
    Alvast bedankt.

Groetjes Pelikaantje

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

Mar 3, 2010
    860
    0
    0
    Hoi Pelikaantje,

Ik denk dat wat je nu doet heel effectief zal zijn. Bovendien is het zo dat borstvoedingbaby's is het begin wat harder groeien dan de gemiddelde flesvoedingbaby en dat na een paar maanden dat juist omgekeerd is. Het pas dus precies in het plaatje zoals jouw dochter het doet.
    Mocht ze zelf nu aangeven dat er onvoldoende melk is(dat zie je aan haar gedrag; onrustig na de voeding, trekkerig aan de borst, veel vaker dan normaal willen drinken) ga da dan gewoon mee met haar vraag. Geef haar dan een dag of 2 wanneer ze maar wil en je zult merken dat je productie daarop reageert en dat ze vanzelf weer in haar oude doen komt.
    De nachten zou ik haar absoluut laten doorslapen.
    Veel succes!
    Linda

Share This Page