Ik heb onlangs een Travel Cot aangeschaft omdat ik het (nog) niet zo zie zitten om met een campingbedje te slepen voor korte of lange logeerpartijtjes. Maar nu zat ik me eigenlijk af te vragen; waar zet je dat ding neer? Op de grond? Is dat niet te koud? Of kun je 'm op een bed of matras zetten? Wat zijn jullie ervaringen; wat werkt wel en wat werkt niet?
Als er een 1-persoonsbed beschikbaar is zet ik het tentje daar op. Zet hem dan wel vast met een spin. En anders gewoon op de grond met een deken er onder.
op een 2persoonsbed zet ik hem wel (1 persoons alleen maar in het begin tot onze dochter echt ging bewegen in bed) soms op een extra matrasje dat toevallig aanwezig is anders op de grond (eventueel nog met een deken eronder)
Da's ook een optie, ja! Maar zitten er aan het tentje dan ogen of zo, dat je 'm vast kan zetten met een spin? Heb 'm nl. nog niet uit de doos gehad...
Owkeej, thnx! Zal van de week eens vast gaan experimenteren . Meer handigheidjes welkom hoor, you never know!
ik zou hem altijd op de grond zetten of op een 2 persoonsbed zolang ze nog niet draaien. Een 1 persoonsbed vind ik veel te smal en vastbinden vind ik ook maar griezelig. Zou hem gewoon op de grond zetten met een matje/deken eronder als je het te koud vindt anders.
Ze moeten wel heel veel moeite doen om hem te doen kantelen. Onze zoon is het nog nooit gelukt. Als je hem ergens op wilt zetten zou ik eerder op vloerbedekking of een dekentje zetten dan op een bed. Maar erg goede keuze om zo'n tentje aan te schaffen!!! Wij hebben er heel veel plezier van!
Ik had hem bij Julia altijd op de grond staan, omdat ze al erg veel rolde en ik het niet zo veilig vond. Dat was eigenlijk nooit te koud, en anders legde ik er een deken onder. Nu nog steeds eigenlijk, geen probleem mee en ze kan er zelf mooi in en uit. Ze krijgt hem nu ook zelf open, dus dan is de grond wel zo veilig. Voor mijn oppaskindje van 5 mnd zet ik hem wel op bed. Voor mijn eigen rug, nu ik zwanger ben, maar ook omdat ze zo lekker rustig lig en dat scheelt weer steeds het matrasje opblazen. Ik leg dan alleen dat dekmatrasje er in. Werkt ook prima! Wel heb ik hem dan in de breedte op ons tweepersoonsbed staan, je weet maar nooit. Hij is bij mij echt nog nooit gekanteld, dus ik denk dat het ook meer voor je eigen idee is dat het veiliger voelt op de grond. Verder zet ik hem gewoon neer op een plek waar je normaal een campingbedje zou neerzetten: in een hoekje op een donkere slaapkamer ofzo. Dat vind ik het ideale aan de babyvariant, want hij past overal even tussen, ook op een kleinere kamer! En mijn dochter van ruim 2 past er nog prima in!
Dan heb jij een ander ding. Mijn Deryan heeft geen tentstokken... Of in ieder geval niet iets waar je stevig iets aan vast kunt haken... Ik zou hem niet vastzetten hoor, dan maar op de grond! Kan best!
Volgens mij is er maar 1 model. Ik noemde het voor het gemak tentstokken, maar ik bedoel die buizen. Die hebben alle tentjes volgens mij. Aan de voorkant, dus waar de opening zit, en ook aan de achterkant kruizen deze elkaar en daar kun je precies die spin aanhaken.