Schilderen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door saartje27, 20 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Hoi,

Er zal waarschijnlijk al eens eerder een topic over schilderen zijn geweest. Maar kan het even niet terug vinden.

Wij willen binnen kort het kamertje in orde gaan maken. Vind het zelf ook erg leuk om te schilderen.
    Nu hoor ik dat schilderen slecht kán zijn. We hebben (muur) verf/latex. Zal hoogstwaarschijnlijk niet op water basis zijn.
    Als je nou deuren en ramen open zet en een stofmasker voor je mond en neus houd. Zou het dan nog zo schadelijk kúnnen zijn?

Hoop dat iemand hier antwoord op weet.

Alvast bedankt.

Groetjes

2. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Latex/ muurverf is toch meestal/ altijd op waterbasis. Wij zijn net verhuist en ik heb gewoon alles meegeverft.

Heb zelfs met ramen open en maskertje louvredeurtjes gespoten dus ga lekker je gang zou ik zeggen :D

3. claudje10

claudje10 Actief lid

21 sep 2006
    130
    0
    0
    als je de boel goed ventileert maakt het niet zoveel uit. het is natuurlijk wel het beste om verf op waterbasis te gebruiken.
    een stofkapje houdt trouwens niet de verflucht tegen, dus daar heb je weinig aan.
    dus ik zou zeggen.....gewoon lekker schilderen.
    je mag zoveel niet tijdens je zwangerschpap, en natuurlijk moet je wel rekening houden met die dingen, maar je moet ook kunnen genieten van dingen als de kamer schilderen.

veel plezier!

4. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik heb bij mijn 1e zwangerschap ook van alles geverfd en gewoon op terpetine basis. De vk vertelde mij dat je niet te lang achter elkaar moet schilderen en goed ventileren, dan is er niets aan de hand.

5. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zie er zelf ook niet echt heel groot gevaar in. Kan in elk geval met een veilig gevoel aan de gang gaan.

Groetjes Vanessa

6. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Denk erom dat je geen verf op je handen krijgt want dat moet je er met terpetine afhalen.
    En dat trekt in je huid.

7. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Goeie tip Sterrekind.

Dank je wel.

8. polman

polman Actief lid

14 jan 2007
    138
    0
    0
    Je kunt ook gewoon papa de pot verf en een kwast/roller in ijn handen drukken ;)

Succes en ik roep wel als de koffie klaar is!

Gelukkig hebben wij "opa" die vaak schildert en het erg goed kan. Die wil vast de kamer van zijn kleinkind komen schilderen.... ;)

9. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    MIjn vriend gaat alles schilderen en ik hou me bezig met het shoppen van de babyspullen, wel in overleg natuurlijk :)

10. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Het zal er al weer op neer komen dat papa de kamer gaat verven. De papa vind het niet verantwoord dat ik ga verven. Balen, had graag mee willen helpen.
    Maar ja, van de andere kant, ik zit straks niet onder de verf.... :)

Deel Deze Pagina