Hoi, Er zal waarschijnlijk al eens eerder een topic over schilderen zijn geweest. Maar kan het even niet terug vinden. Wij willen binnen kort het kamertje in orde gaan maken. Vind het zelf ook erg leuk om te schilderen. Nu hoor ik dat schilderen slecht kán zijn. We hebben (muur) verf/latex. Zal hoogstwaarschijnlijk niet op water basis zijn. Als je nou deuren en ramen open zet en een stofmasker voor je mond en neus houd. Zou het dan nog zo schadelijk kúnnen zijn? Hoop dat iemand hier antwoord op weet. Alvast bedankt. Groetjes
Latex/ muurverf is toch meestal/ altijd op waterbasis. Wij zijn net verhuist en ik heb gewoon alles meegeverft. Heb zelfs met ramen open en maskertje louvredeurtjes gespoten dus ga lekker je gang zou ik zeggen
als je de boel goed ventileert maakt het niet zoveel uit. het is natuurlijk wel het beste om verf op waterbasis te gebruiken. een stofkapje houdt trouwens niet de verflucht tegen, dus daar heb je weinig aan. dus ik zou zeggen.....gewoon lekker schilderen. je mag zoveel niet tijdens je zwangerschpap, en natuurlijk moet je wel rekening houden met die dingen, maar je moet ook kunnen genieten van dingen als de kamer schilderen. veel plezier!
Ik heb bij mijn 1e zwangerschap ook van alles geverfd en gewoon op terpetine basis. De vk vertelde mij dat je niet te lang achter elkaar moet schilderen en goed ventileren, dan is er niets aan de hand.
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zie er zelf ook niet echt heel groot gevaar in. Kan in elk geval met een veilig gevoel aan de gang gaan. Groetjes Vanessa
Denk erom dat je geen verf op je handen krijgt want dat moet je er met terpetine afhalen. En dat trekt in je huid.
Je kunt ook gewoon papa de pot verf en een kwast/roller in ijn handen drukken Succes en ik roep wel als de koffie klaar is! Gelukkig hebben wij "opa" die vaak schildert en het erg goed kan. Die wil vast de kamer van zijn kleinkind komen schilderen....
MIjn vriend gaat alles schilderen en ik hou me bezig met het shoppen van de babyspullen, wel in overleg natuurlijk
Het zal er al weer op neer komen dat papa de kamer gaat verven. De papa vind het niet verantwoord dat ik ga verven. Balen, had graag mee willen helpen. Maar ja, van de andere kant, ik zit straks niet onder de verf....