Hoi! Ik weet eigenlijk niet precies hoe lang, maar ik denk dat ik sinds ongeveer een week/ anderhalve week of zo pijnlijke tepels heb bij het voeden. Mijn zoontje heeft altijd al wat slordig aan de borst gedronken. In de kraamtijd had ik dan ook erg last van tepelkloven. Met behulp van een lactatiekundige die mij meer leerde over voedingshoudingen en juist aanhappen, wolvet en het vormen van eelt op mijn tepels is dit weer over gegaan. Maar, ondanks dat ik beter wist hoe ik hem aan moest leggen en hoe hij behoort aan te happen dronk hij nog vaak slordig. Als hij dan mooi de hele tepelhof had ging hij veelal weer terug tot hij alleen maar de tepel had. Tot voor kort had ik daar eigenlijk niet zoveel last van. Maar hij is de laatste tijd zo gauw afgeleid... Hij moet alles zien, laat weer los, buigt zijn hele lijfje om daar of daar weer te kijken en zodra hij (juist) aanhapt zakt hij meteen weer af zodat hij puur en alleen de tepel vast heeft... Als ik hem dan afkoppel en opnieuw wil laten aanhappen wordt hij boos... Mijn tepels zijn nu eigenlijk echt gevoelig bij de voeding op deze manier. Nu bedacht ik me ineens, zou ik geen spruw hebben? Ik zie bij mijn zoontje geen witte aanslag oid in zijn mondje... Maar moet je dat zien? Of zijn er nog andere symptomen? En als het geen spruw is, zijn er mama's die dit herkennen en goede tips hebben?
Ik had ook 'ineens' pijnlijke tepels, bleek bij mij te maken te hebben met m'n (eerste) menstruatie... Verder heb ik sinds een tijdje eigenlijk altijd een voedingsketting om met voeden, scheelt een stuk..babylief zit er lekker aan te frustreren tijdens het drinken.
Mijn tepels werden gevoelig toen de tandjes doorkwamen, ik heb ergens gelezen dat dan het speeksel ook wat zuur kan worden wat je aan je tepels kunt merken. Het ging hier ook tegelijk met het onrustig drinken, alleen dat laatste doet hij nog steeds en hij heeft nu 2 mooie tandjes staan. Verder probeer ik zo te gaan zitten dat hij wel wat ziet en probeer ik mijn dochter rustig te houden tijdens het voeden. Ook voed ik het liefst boven op zijn kamertje als hij net wakker is, dat gaat dan nog een beetje met rust en concentratie. (En dan hopen dat onze dochter niets stouts doet beneden)
Bedankt voor de reacties! LoveShineALight: Okee! Zou kunnen hoor... Ik heb nog geen eerste menstruatie weer gehad, maar bemerk wel weer een paar veranderingen die er misschien op wijzen dat die weer eens komt. Voedingsketting had ik ook van gehoord en toevallig net besteld om eens te proberen. Gisteren binnengekregen, geloof dat het wel wat scheelt. Dronk jouw kindje ook minder goed als er een menstruatie aan kwam? Tessa: Ah! Hier nog een tandeloos mannetje, maar wie weet komen ze er inderdaad aan... Ik probeer inderdaad ook zoveel mogelijk te voeden in de rust, maar het is wel lastig, hij reageert echt óveral op...