Toen we van de week terugkwamen van de psz zag ik onderweg een moeder van de psz met haar kindje achterop de fiets. Het meisje is 3. Ik schrok erg toen ik zag dat het meisje los op de bagagedrager zat. Ze hield met twee handjes de bagagedrager vast en deed haar voetjes vooruit. Er zat geen spatscherm tussen haar voetjes en de spaken. Geen rugsteuntje, echt niks. Ze reden gewoon over een drukke weg tussen de auto's. Ik dacht nog, misschien is het eenmalig (dan nog zou ik het nooit doen maar oke), en heb er toen even niet meer aan gedacht tot ik haar de keer erop weer zo aan zag komen met haar kindje. Nu ben ik vrij onzeker en durf me er niet zomaar mee te bemoeien of wat te zeggen. Ik ben na de les naar de leidster gegaan en heb het met haar besproken, en erbij gezegd dat als het een geldkwestie is, ik nog wel een stoeltje heb liggen voor ze. De leidster schrok ook en ze bood aan het er zelf over te hebben met de moeder in kwestie. Hopelijk gaat het veranderen. Wat zouden jullie gedaan hebben? Hebben jullie wel eens zo iets gezien en hoe heb je het opgelost? Hoe is het afgelopen?
Vreselijk! Gelukkig nog nooit zoiets gezien, weet ook niet wat ik zou doen eigenlijk.. Ik heb in real life niet bepaald een grote mond en ik zou ook bang zijn dat ze misschien schrikt en valt met alle gevolgen van dien.. Maar het erbij laten zou ik ook weer niet willen.. Wat moeilijk!
Nee dat zou ik ook nooit doen maar ik zie het best veel. Ook kinderen die los in de auto gezet worden, bij de psz. Alleen zou ik er persoonlijk nooit iets van zeggen, ook niet tegen een leidster. Dat vind ik meer het 'klikken' idee. Zeg het tegen de moeder zelf, of zeg niets.
nou ik zou me dus lekker wel "bemoeien" met iemand anders.. alsof je er tegenwoordig niet eens meer iets van mag zeggen als iemand gevaarlijk en onverantwoordelijk doet.. ja doei! ik wil zo'n kindje niet met een gebroken voet tussen de spaken zien of nog erger.. op de weg onder een auto
Precies.. Zelf ben ik zeer strict in stoeltjes op fietsen en in de auto en draagt m'n oudste een fietshelm op z'n fiets. Hoe n ander dat doet moet die zelf weten.. Weet je iedereen is anders pff zouden t druk hebben als iedereen zich met elkaar ging bemoeien..
Ik zou niets doen, maar misschien had je haar beter persoonlijk aan kunnen spreken ondanks het feit dat je onzeker bent. Ik denk niet dat er anderen bij betrokken hadden hoeven worden.
Ja snap wel je gevoel. Zou ook mijn gedachten er om hebben. Mijn kinderen hebben altijd in een stoeltje gezeten achter op de brommer( brommer geschikt fiets zitje) en mijn oudste is daarna na een rug zitje gegaan hij heeft lang in het kinderzitje kunnen zitten hij was lang klein. ( voordeel haha) Snapje gevoel en normaal zeg ik van bemoei je er niet mee maar ben ook wel iemand met het hart op de tong van vind je het niet gevaarlijk.!! Ik namelijk wel.
Ik had het kind van de fiets gesleurd en de moeder van de fiets geduwd, is ze nou helemaal van de pot gelazerd :x ( ) Nee geen idee, ik had haar zelf aangesproken en gevraagd of ze zoveel vertrouwen had in de zwaartekracht en de innerlijke balans van een driejarige. Verder had ik haar het fietsstoeltje aangeboden en er geen derde bij gehaald.
mijn kind van bijna drie zit nog voorop... Maar, ik had er niets van gezegd. Ik denk echt wel dat ze zelf weten hoe dom ze bezig zijn. En sommige mensen interesseert het gewoon niet. Of die zien misschien minder gevaren.
Man man man Het ligt ook wel aan het kind hoor. Niet elke 3 jarige is nog een baby. Misschien was het kindje al bijna 4. Dan fietsen de meeste kinderen al zelf naar school. Alleen de voeten vlakbij de spaken vind ik wel een probleem. Dat zouden ze anders moeten doen. Met een stang achter de rug erbij. Verder zie ik echt geen probleem voor een 3 jarig kind ( die fysiek ver genoeg is) om gewoon de ouder vast te houden achter op de fiets.
Oei, mijn oppas kindje zit ook regelmatig zo bij mij achter op de fiets (oké, wel met fiets tassen) Ik had de persoon zelf aan gesproken ipv de leidster.
Nou dat er geen beschermers bij de wielen zitten vind ik wel gevaarlijk, maar verder zie ik niet echt het probleem eigenlijk. Ik sluit mij dus aan bij Bosi333
wel eens een voetje uit een achter wiel moeten halen. Ik helaas wel. Was wel een ouder kind en gelukkig is het met een sisser afgelopen.
Dit. Mijn buurjongetje heeft zo dus vorig jaar met zijn voetje tussen de spaken gezeten en zijn enkel gebroken... En er werd gewoon om gelachen.