Ons meisje wordt bijna 1 jaar en ze bouwt zelf de flessen al af hoe makkelijk... Ze krijgt nog steeds de Neocate tot we geprovoceerd hebben. Nu is het zo: 180+6 en van het restje pap alleen wil ze de pap vaak niet meer en meestal heeft ze zo'n 130-150 cc op. Heb haar er vanmorgen een halve boterham bijgegeven omdat ze tussen de middag 1,5 boterham eet. Deze alleen besmeerd met halvarine. Rond 10u: water of thee en 1 stuk fruit, meer wil ze niet Rond 12u: fles 120+4 soms leeg soms nog 50cc over en dan eet ze er nog 1,5 boterham bij. Rond 15u: thee en een tussendoortje: marie biscuitje, goodieskoekje, rijstwafel (niet erg populair meer), soepstengel, wortelchipjes (voor het eerst gegeven gister) afwisselend maar daar eet ze de laatste dagen bijna niks van we denken weer tandje/kies onderweg Rond 17u: warm eten van groente weeg ik 150 gram af en dan wat aardappel en 2-3 keer per week vlees of vis erbij maar ook hier blijft vaak wel een kwart van over. Toetje probeer ik nu maar dat zijn ook maar een paar hapjes op het moment. Sojavla vindt ze lekker en ik heb vandaag voor de 2e dag wat geitenyoghurt gegeven. Lijkt ze ook lekker te vinden alleen had ze al snel genoeg. Dan geven we rond 18.30 nog een laatste fles die eerst bijna leeg ging maar nu zo rond de 80-120cc gaat er wel in. We moeten dan terug naar 300cc flesvoeding maar ik zit te twijfelen welke fles er dan vanaf moet. Die van 12u of die van 18.30u. Mijn gevoel zegt die van 12u zo laten want bij brood drink je vaak melk. Maar dan zou ze voor het slapen nog flink wat moeten drinken van iets anders. Eet ze genoeg zo? Aan de andere kant als ik een keer wat meer geef dan heeft ze geen trek in het volgende. Bijvoorbeeld als ze een grote banaan op heeft merk ik dat ze minder zin heeft in de flesvoeding van 12u. Ook is het geen veelvraat ze geeft bijna nooit aan echt honger te hebben. Als we het aanbieden dan is ze wel gretig maar verder niet. Op een andere site stond dat je kindje vanaf 1 jaar 750-900 calorieen moet hebben. Heb geen idee hoeveel calorieen ze krijgt op het moment. Zijn jullie daar mee bezig? Qua lengte was ze 72 cm op 18 juni en 8750 gram
Nee, ben niet bezig met hoeveel calorieën ze binnen krijgt per dag... Wij hebben in eerste instantie bij 1 jaar 's morgens 150cc en 's avonds 150cc gegeven (in ons geval gewone koemelk). Bij 15-16mnd ging de avondfles er af en geven we die 150cc melk 's middags bij de boterham. Verder drinkt ze flink wat water verspreidt over de dag. Soms thee, maar heeft ze niet zo graag. Je kan ook 3x 100cc geven?? Groenten heb ik nooit afgewogen. Ip mag ze zoveel groenten eten als ze wil! Hier is het pas sinds kort dat ze tussendoor om bijv fruit vraagt of zo. Verder hebben we wisselend periodes van veel en dan weer weinig eten... maar (gelukkig) gaat er iedere dag wel genoeg in van iedere maaltijd! We houden in ieder geval gewoon aan 3 hoofdmaaltijden, 2 tussendoortjes. Oh, hier was ze met 1 jaar trouwens 8900gr en 73.5cm.
Ik weeg het af als ik het ga invriezen dat een fatsoenlijke portie is. Maar ze eet het meestal niet allemaal omdat er nog aardappel en vlees bij komt. Pasta en rijst doe ik in een eenpansgerecht zeg maar er al door. De fles van 18.30 kan ik nog aanhouden zolang ze die nog wil. Misschien kan die vervallen als ze straks wel een toetje wil.
Mijn dochtertje is inmiddels drie jaar, maar ik ben toen nooit bezig geweest met calorieën. Zelf gaf ik rond haar eerste jaar: ontbijt: boterhammen en tuitbeker/flesje melk (100cc?) tussendoor: thee met 1 à 2 stuks fruit middageten: brood met tuitbeker/flesje melk (100cc?) tussendoor: thee met fruit of koekje avondeten: groente (150 gram + aardappeltje + soms klein stukje vlees) en een schaaltje yoghurt na. Voor het slapen gaan nog een fles, maar ik had een veelvraat. Dat was toen zelfs op advies van het cb. Ze is nog steeds een goede eter (ze is nog geen 3,5 jaar en is 1.06 cm en weegt 16.5 kg).
Met 1 jaar was het schema ontbijt papfles 200 cc of boterham en 150 cc melk tussendoor beker diksap en 1 stuk fruit lunch 2 boterhammen en diksap tussendoor 1 stuk fruit of rijstewafel/cracker diksap avondeten met de pot mee fles 200 cc (ging niet op) voor het slapen gaan Vanaf 16 maanden ontbijt peutermuesli met yoghurt of boterham met beker melk en vaak nog stuk ontbijtkoek of een cracker tussendoor beker diksap/ranja en 1 stuk fruit lunch 2 boterhammen, 1 cracker en beker melk tussendoor cracker of rijstwafel met diksap/ranja avondeten met de pot mee plus toetje voor het slapen gaan 1 stuk fruit met water Er staat altijd een beker water op tafel, denk dat ze die ook wel 2 a 3 bekers drinkt op een dag caloriën heb ik me nog nooit mee bezig gehouden, ze eet gezond dus ik vind het wel best En ja soms eet ze frietjes, chips of een waterijsje maar zo lang het niet iedere dag is, kan dat best. Snoep lust ze niet..
hoi, hier eet ze weinig. 7 u : 120 cc melk ( pap wil ze niet , boterham ook niet , koeken ook niet) 11 u groentepap: een 200 gr ong 14u15 banaan ( ze wil niks anders) of yoghurt 17 u yoghurt of mee van tafel wat 19u30 180 cc melk tussendoor sapjes melk van studio 100, ze wil alleen uit kartonnekes met rietje drinken. mijn dochter heeft al van in het begin een sterk willetje dit gaf KA ook aan bij ziekenhuisopnames jammer genoeg niet veel variatie. bied wel alles aan maar tot op heden geen geluk. bv cake of pannekoeken wil ze ook niet. ze raakt dat nog niet eens aan. en mondje gaat op slot gr
dit is het schema van onze dochter nu 7:00 90cc fles + boterham 10:30 150cc fles 12:30 boterham + stuk fruit 15:00 150cc fles 18:00 avond eten soms met de pot mee anders een potje olvarit 19:30 150cc fles tussendoor krijgt ze nog water/thee rijstewafel of liga