Mijn dochtertje wil niet meer zoveel flesvoeding..... Maar van de kinderarts moet ze eigenlijk 800cc binnen krijgen. Dit lukt niet, en ze laat steeds vaker veel staan. En met veel bedoel ik dan meer dan de helft. De pap die we er van maken komt inmiddels ook haar neus uit. Wat ze nu krijgt: Ontbijt: 180+6 drinkt meestal maar 90 cc en pap stopt ze naar paar happen. Dus geven we nu een halve boterham met boter erbij en ze zit dan te genieten! Fruit met daarin 2 scheppen flesvoeding Lunch: Fles 150+5 rest pap en weer halve boterham 15u Fles 120+4 rest weg babykoekje of mini rijstwafel Warm eten vers met 2 scheppen flesvoeding Laatste fles 21.30u Dan drinkt ze tussen de 100-170 cc Wat is nou wijsheid? We gooien nu enorm veel flesvoeding weg. Toegeven en meer kijken naar haar? Dan accepteren dan ze misschien niet zo goed groeit? Wegen doe ik pas weer bij de laatste synagis vaccinatie. Kinderarts bellen wil ik niet ben blij dat ze het verder goed doet. Ze drinkt tussendoor trouwens om te oefenen water uit een tuitbeker. Weten jullie nog wat jullie deden met de voeding?
Het lijkt wel of ze niet zo veel zin meer heeft in flesvoeding. Op zich zou ze nu ook niet zo veel melk meer hoeven. Jullie meisje is natuurlijk nog erg licht (heb ik wel eens in een ander topic gelezen) maar als ik lees hoeveel ze geniet van een boterham zou ik lekker meer brood gaan geven als dit goed gaat. Onze zoon is nu 8 maanden (gecorrigeerd 5) en toevallig heb ik afgelopen week nog contact gehad met de arts omdat ik graag een fles wil laten vallen. (Hij krijgt nu nog 4 flessen van gemiddeld 180) Dit was geen probleem. Dus ik ga nu de fles van 15.00/15.30 vervangen door een flesje thee (rooibos) met een beetje melk en aan het avondeten voeg ik dan yoghurt toe. Misschien kun je ook yoghurt aan je dochtertje geven? Is ook zuivel. Volgens onze arts is het voldoende als onze zoon tussen de 500 ml en 700 ml flesvoeding binnen krijgt.
Dat denken wij ook inderdaad. Ze is ook al bijna een jaar straks. En we willen haar eigenlijk gaan zien als zodanig. Dat bezig zijn met die voeding elke keer ben ik eerlijk gezegd ook echt klaar mee!
hier ook meegemaakt frannie. op 10 maand en op 13 maand. elke keer een paar weken de flessen zo goed als weigeren. heb gewoon wat meer boterham en zuivel gegeven. en nu is ze weer gek van haar ochtend en avondfles. ik denk dat ze soms de melk gewoon beu zijn. hoe zou je zelf zijn é
Vanmorgen na het ontbijt heeft ze erg lang geslapen en werd pas om 11u wakker. Toen een heerlijk verse bananenpapje gemaakt wat de fles en fruit samen bracht. Ze vond het heerlijk! Stiekem zo ontzettend benieuwd hoeveel ze nu weegt ik schat 7 kilo of ietsje meer. Maar ikhou mezelf aan mijn weegverbod dat ik mezelf heb opgelegd
Ik snap je zorgen en de wil om haar harder te laten groeien. Maar onze ervaring is dat de kinderen zelf ook kunnen aangeven wat ze nodig hebben. Een boterham met roomboter en klein flesje is ook een goede voedzame maaltijd waar ze op kan groeien. Ze is inmiddels toch 10 maanden en heeft gewoon behoefte aan 'echt' eten. Een halve boterham is natuurlijk geen maaltijd.
Ze is 10mnd waarom hameren ze op dat ze die 800ml binnen moet krijgen aan voeding? Hoe zwaar is ze dan? Je mag bv toetje kaas boter ect ook meetellen als zuivel. Probeer eens een fles volle melk eventueel mijn dochtertje was wel geen prematuur toen ze 1 was wou ze geen fles en met 6mnd at ze botherham al en fles gewone melk erbij of tussen de middag nu drinkt ze dus sochtends met 20mnd ruim 200ml warme melk elke ochtend bij ontbijt
Omdat ze afviel met minder maar we redden nu 500 - 600 per dag. Yoghurt ga ik proberen. Flesvoeding bevat nu de belangrijkste voedingsstoffen nl. Gewone melk doe ik pas later ze is net aan koemelkvoeding begonnen na eerst dieetvoeding gehad te hebben.
Wat iedereen al zegt, ze geven zelf aan wat ze willen. Zo lang je gewoon bij elke maaltijd een flesje melk aanbiedt krijgt ze ongemerkt best veel opvolgmelk binnen hoor, terwijl ze het idee heeft wel 'echt' te eten. En ik herken het 'er mee klaar zijn'. Dat had ik ook toen mijn oudste deze leeftijd had, gewoon klaar met de zorgen en het corrigeren op leeftijd en het opletten met voeding en het wegen en zo. En toen ben ik het ook minder gaan doen. Dus jippie voor je eigen weegverbod
Nou ze weigert hele flessen op het moment dus om 15u heeft ze niks gehad. Nu probeer ik dan toch maar water omdat ze toch wat anders er bij moet leren drinken. Water vindt ze tot nu toe lekker en helemaal als we oefenen met een open beker.
Heeft ze speciale voeding dan? Als je minder aanbied in de fles? En het juist verdeeld over de dag mischien dat ze he dan wel opdrinkt zou idd wel proberen joghurt (Griekse is vetter) of danoontje aanbieden tussendoor hoe zwaar is je kleintje dan? Vind 800 nl best veel naast hetgeen wat ze al eet namelijk
Ze krijgt het over 5 keer en ze slaapt nog heeeeeeel veel tussendoor. Na het eten ontbijt 2 uur, na lunch 2-3 uur en dan na het warme eten vanaf 17.00 tot we de laatste fles geven en dan de nacht door. Ze zal nu rond de 7200 gram wegen bij 66-67 cm
Naar verhouding klopt alles niet te lang of te dun ect denk dat het bij haar hoort vele slapen herken ik juist helemaal niet hier slaapt hij hooguit half a 45in voor de volgende fles pas dan word hij vaak zelf wakker of wakker gemaakt voor fles wel de nacht door? Alleen heel druk alle kanten in bed ligt hij ondanks slaapzak. Vind ondanks 10maanden frannie dat ze mooi op gewicht is en lengte
Ja ze slaapt door tot een uur of 6-7. Heb Griekse yoghurt gehaald maar daar zit helemaal geen calcium in. Wel in de volle yoghurt. En om de hoeveelheid calcium ging het de kinderarts juist. Ik ben ook tevreden over haar groei hoor maar een paar weken geleden gaf de weegschaal - aan ipv + dus daarom doen we nu voeding door fruit en groenten. En nu is het goed. Toch 4 scheppen die ze zo zeker binnen krijgt.
Net na het eten een paar lepeltjes volle yoghurt..... dat gezicht wat ze trok Elke dag maar proberen hopelijk gaat ze er nog van genieten...... Zo jammer dat het nog zo'n slaapkop is want ze was nu om 14.30u wakker en slaapt inmiddels al. Even geduld tot ze het langer vol kan houden dan kan haar laatste fles/toetje gerekt tot 18.30 ofzo en kan ze dan door tot de volgende morgen. Nu is 17.30 wel erg vroeg om zonder iets door te trekken......
Nee niet meer! De ferro die ze preventief kreeg is gestopt omdat ze al problemen had met poepen. 2 mei op controle dan zal ik het eens vragen.