Ben benieuwd wat het voedings schema van jullie kindje is van zes maanden. Mijn zoontje is binnenkort zes maanden en ik wil zo langzamerhand de borstvoeding af gaan bouwen en met flesvoeding (opvolgmelk) gaan beginnen. Het is voor mij zes jaar geleden en ik ben het merendeels vergeten Hoe zou ik het beste kunnen aanpakken? Hij is nog niet gestart met bijvoeding. Groetjes Rups
Ik lees even mee want als Lore zes maanden is, schakel ik ook over en ze krijgt ook nog geen bijvoeding!
Blijkbaar zijn wij de enige twee die hierover meelezen . Ik ben maandag naar de KA gegaan met dezelfde vraag. Dit waren zijn tips: - niet tegelijkertijd beginnen met bijvoeding en kunstvoeding. Een week tussen laten zodat je weet waar het aan ligt als er problemen opduiken (krampjes of allergische reacties) - sowieso beginnen met opvolgmelk. Hij raadde mij Beba 2 aan omdat Lore een flinke eter is en een refluxbaby. Beba was een melk die ze vroeger aanraadden voor refluxbaby's omdat die wat dikker is (voor er specifieke AR melk op de markt was). Hij sprak van 240 cc met 8 schepjes, maar dat vind ik veel te veel. Bv is veel lichter dan kv, dus ik ga bij het overschakelen eerst proberen met 180/6 en later 210/7. Wat ik ga doen: - als ze zes maanden oud is, begin ik met groentenpap - ik heb nog heel wat voedingen in de diepvriezer steken, dus ik kan al afbouwen terwijl ze nog geen kv krijgt