Voedingschema 6 maanden

Discussion in 'Voeding' started by ashleyp, Jul 31, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Mijn zoontje is morgen 6 maanden. Zijn schema was als volgt:
    07.00 240/8 fles
    11.00 240/8 fles
    15.00 240/8 fles
    18.30 groentehapje
    19.00 210/7 fles
    In het weekend ook nog smiddags fruithapje maar niet om een vaste tijd.

Sinds zondag ziet zijn schema er zo uit:
    07.00 210/7 ochtend pyamapapje
    11.00 150/5 fles (schijnbaar zit hij dan nog goed vol van de pap want grotere flessen laat hij dan staan)
    tussen 12.00 en 13.00 fruithapje (soms met een liga erdoor)
    15.00 240/8
    18.30 groentehapje
    19.00 210/7

Nu vraag ik mij het volgende af. Wat moet ik nu gaan toevoegen en wanneer? Hij mag nu langzaam met brood beginnen. Rond welke tijd zal ik dit introduceren. Het fruit smiddags lijkt me niet handig wanneer het brood word geintroduceerd. Of zal ik dit juist wel smiddags laten staan aangezien hij smorgens nog zo vol zit van zijn pap.
    Ook lees is vaker dat men soepstengels of lange vingers geeft. Is dit nog extra erbij of i.p.v. het brood?
    Hij heeft al 2 keer eens een lange vinger geprobeerd en dit ging goed. Maar het voornaamste is dat hij eerst brood gaat leren eten voordat hij extratjes krijgt.

2. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Verplaatst naar 'voeding'

3. 7nov12

7nov12 Bekend lid

Sep 13, 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan langzaam aan gaan beginnen met brood. Geef bijvoorbeeld eerst eens een broodkorst om op te sabbelen. Als dat goed gaat en hij zich niet verslikt kun je langzaam wat zachte stukjes brood geven met wat boter ofzo.

Als tussendoortje zou ik niet zo snel voor een lange vinger kiezen, lijkt mij dat daar veel suiker in zit en dat wil je misschien liever niet al op deze leeftijd teveel aanwennen. Dan is een soepstengel beter. Je kunt ook een rijstwafel (zoutloos) geven. Ik smeer er dan wat boter op zodat het wat smeuïger wordt.

Fruit en groente kun je nu langzaam verder gaan uitbouwen. Er zijn verschillende manieren hoe je dat kunt doen, net wat bij je past.
    Hier gaf ik stukken fruit en (gestoomde) groente. Hij at het met zijn vuistjes op.
    Misschien helpt het boek 'opperdepop' van de Albert Heyn je verder. Staat ook veel info in over eerste hapjes enzo.

Share This Page