Hallo, Mijn zoontje is inmiddels alweer 6 maanden en eet heel goed zijn groente en fruit. Daardoor is hij wat minder gaan drinken. Zijn schema is ongeveer als volgt; 07:30u 200 ml fles 10:00u 125gr vers fruit 12:30u 200ml fles en een broodkorst 16:30u 125 - 150gr groente met wat aardappel met 135 ml fles 20:00u 200ml granenpap Hij drinkt niet alle flessen leeg en komt daarmee ongeveer op 675ml-700ml aan melk. De fles van 16u hebben we sinds vorige week gecombineerd met zijn groentehap. Wat meer groente zijn we gaan geven en minder melk. Omdat hij van alle flessen steeds meer liet staan. Hoe veel vocht moet een baby van 6 maanden binnen krijgen? Met het hete weer vorige week heb ik regelmatig water en slappe thee aangeboden, maar hij heeft er geen interesse in. En vanaf wanneer is het belangrijk dat ze ook andere dranken gaan drinken dan melk? Het broodkorstje gaat er met smaak in, over een tijdje wat meer brood introduceren. Maar dan zal hij wellicht nog minder melk gaan drinken. Is het raadzaam om te wachten met een broodmaaltijd totdat er andere dranken gedronken worden?
Goedemorgen, Dankjewel voor je vraag op het forum. Het dagmenu van je zoontje ziet er keurig uit! Wel zou het mooi zijn als je hem tot de leeftijd van 8 maanden nog 4 flessen (= 800 ml) opvolgmelk geeft op een dag. Het kan zijn dat hij door het groentehapje nu voldoende verzadigd is, waardoor hij ook minder open staat voor zijn fles. Je kunt eens proberen om de 3e fles rond 16.00 uur aan te bieden en zijn groentehapje rond 17.00-18.00 uur te geven. Hoe veel vocht moet een baby van 6 maanden binnen krijgen? Met het hete weer vorige week heb ik regelmatig water en slappe thee aangeboden, maar hij heeft er geen interesse in. En vanaf wanneer is het belangrijk dat ze ook andere dranken gaan drinken dan melk? Je kleintje heeft minimaal 500ml vocht nodig op een dag, dus daar kom je ruim aan. Het broodkorstje in de middag kun je blijven geven, juist mooi om er een lunchmoment van te maken. Probeer tussendoor ook te blijven oefenen met andere drankjes, zoals water, thee en diksap. Ik hoop dat alles zo duidelijk is. Mochten er nog vragen zijn laat het dan gerust weten. Fijne dag! Groetjes, Anne-Lotte- Nutricia voor jou