Wat vinden jullie ervan ? 7:30 uur opvolgmelk 200cc met 3 eetlepels pap. 9:00 uur potje fruit 200 gram afwisselend met vers + beetje dunne diksap. 12:00 uur 1 boterham met korst met boter en beleg + beker dunne diksap. 15:00 uur stukjes fruit + beker dunne diksap. 17:00 uur 200 gram avond eten zonder toetje + beetje water wat hij niet pakt. 19:00 uur opvolgflesje melk 200cc Het is hier echt een hele grote strijd geweest om hem water te laten drinken of smaakjes thee. Hij drinkt dan de hele dag NIKS ook als hij dorst heeft niet. Hij moet het niet en het lukt echt niet !! Ik vind het toch ook wel belangrijk dat er goed gedronken wordt. Ik sta dus niet achter de diksap hoor maar ik moet iets.
Tja... ik snap niet wat er zo verkeerd is aan diksap/ roosvicee. Dat ene drupje wat in die beker gaat... Ik zou gewoon regelmatig water aanbieden of steeds minder diksap toevoegen als je er zelf echt niet achter staat. Verder heb ik ook al gereageerd in je andere topic. Schema ziet er verder prima uit.
Idd snap niet zo goed wat er mis is met diksap?? Hier in het begin ook alleen maar diksap en daar deden we steeds minder van in. Nu drinkt hij alles (water, thee, diksap en melk) Heb ook al op andere topic's van je gereageerd ivm voedingsschema's en drinken.
Prima schema toch? Mijn zoon is ook 10 maanden maar krijgt nog 2 flessen overdag + ochtend en avond fles. Hij drinkt altijd water of thee, wij zijn ook tegen diksap. Volgens CB en leidsters op de creche gaat een kind echt wel water drinken als hij dorst heeft. Gewoon volhouden!
Volgens mij ziet het er prima uit. Zo doe ik het ook ongeveer, maar is alle dorst nog steeds aan de borst Wil ik wel een beetje vanaf, maar zoon wil geen fles, drinkt nog slecht uit een rietjes en tuitbeker En hij lijkt een kma te hebben Als je geen diksap wil geven kun je dan zijn flesvoeding niet wat dunner maken. Dus bijvoorbeeld in zijn ochtend en avond fles maar 5 schepjes doen ipv 6, bijvoorbeeld? Dan heb je nog 2 schepjes over om te verdelen over de dag. Ik roep maar wat Lust hij misschien wat yoghurt na het eten? Dat is ook vocht.