Omdat ik zag dat daar per 100 gram 0,1 zout in zit of iets in die richting. Gaat over baby van 10 maanden Ik maak vanavond een wortel uit zak prutje met verse aardappelen namelijk met gekookt ei. Vindt hij heerlijk ! Zou ik dit ook voor 2 dagen kunnen doen en dan in de koelkast bewaren gewoon ? De gekookte ei, wortel uit zak, en verse aardappelen door elkaar geprutst ?
Het wordt dan zeg maar 25 uur bewaard want ben het nu al aan het maken. Verse aardappel, gekookt ei en wortel gekookt blijft voor ons gewoon een dag goed maar vraag me af of dit voor een baby ook goed genoeg is. En of 2 dagen achter elkaar dan wel gezond is. Sorry heb zo weinig verstand van voeding ! Maar ik probeer het wel.
Bewaren mag, Zolang het deel dat je bewaart niet in contact gekomen is met speeksel. Dus eerst in twee delen, en dan één deel geven. Ik weet niet wat die wortel in zak is, dus dat kan ik niet beoordelen.
Wel een beetje te laat (het zal nu wel op zijn ) maar die waarde zout hoeft niet zoveel te zeggen. Ivm gewijzigde wetgeving dient nu het zoutgehalte op de verpakking berekend te worden vanuit de hoeveelheid natrium in het product (natrium x 2.5). Aangezien veel producten (ook) van nature natrium bevatten kan het zijn dat er op een product een zoutgehalte staat vermeld, ook wanneer er geen zout is toegevoegd. Beste is dus om te kijken naar de ingrediënten declaratie. Wanneer hier geen zout tussen staat dan is dit niet toegevoegd en komt de waarde zout in de voedingswaarde dus alleen uit het natuurlijke natrium in het product.
Gewoon, van die voorverpakte geschilde worteltjes die je in de supermarkt haalt. In zo'n zak van 500gram. Gok ik