Rond welk tijdstip een groente/fruithapje?

Discussie in 'Voeding' gestart door aardbei1707, 22 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Mijn dochter is nu 5 maanden en morgen willen wij beginnen met der 1e groentehapje! We gaan beginnen met wortels
    Ik vind het alleen zo moeilijk wanneer ik het groentehapje het beste kan geven qua tijdstip.

Kan iemand mij helpen?
    Dit is nu haar ritme: ze krijgt een fles van 150/5 om de 4 uur ongeveer
    8 uur / 9 uur wakker en fles
    uurtje later slapen tot de volgende fles
    12 uur / 13 uur fles
    14 uur weer slapen tot de volgende fles
    16.30 / 17.00 fles
    18.00 slapen
    19.30 / 20.00 fles
    na een uurtje wakker weer slapen
    23.00 laatste fles

mijn dochter slaapt erg veel alleen in de avond is ze wat meer wakker.
    het fruit/groente hapje savonds geven lijkt me niet echt de bedoeling misschien later wel maar nu om te beginnen denk ik niet?

of moet ik haar wakker maken voor een fruit/groentehapje?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Nee zeker niet wakker maken! HEt gaat puur om de smaken te leren kennen. Ik zou zelf als ze zoveel slaapt eigenlijk nog wachten. Of een tijd vinden waarop ze wakker is, niet hongerig, en je even de tijd hebt.

3. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    In de avond is ze het meeste wakker.. en ik heb wel het gevoel dat ze er echt aan toe is.. als wij iets eten of drinken zit ze zo te kijken..

4. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik zou haar rond 16.30 uur wanneer je normaal eerst de fles geeft nu beginnen met een groentehapje. Daarna kan je dan nog de fles geven. Of om 16.30 uur een klein flesje, dan de groentehap en daarna weer een klein flesje.

Ik zou het niet nu in de ochtend ofzo gaan geven, want dan zit je straks met het fruithapje.

Ik heb de groentehap altijd gegeven zoveel mogelijk op een "normale" tijd om groente te eten, zodat je niet (teveen) hoeft te gaan schuiven met de tijden als ze wat meer met ons mee gingen eten aan tafel.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben aan het begin nooit een vaste tijd aangehouden. Nog makkelijker ;)

6. Koon

Koon Niet meer actief

Wij hebben geen vaste tijd, maar kijken gewoon wanneer het uitkomt en wanneer ons ventje er zin in heeft. Het zijn nu toch alleen nog maar hapjes om te proberen en te wennen.
    Meestal is het rond onze etenstijd, maar het is ook wel eens later of vroeger.

7. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Wij zijn sinds anderhalve week bezig met de groentehapjes en geven dit ergens tussen 17.15 en 18.00 uur. Hier is het ook nog maar een paar hapjes, alhoewel hij al met gemak de hoeveelheid van een half potje opeet. Dan krijgt hij rond 19.30 de laatste fles en gaat hij naar bed.

Fruithapje krijgt hij sinds gisteren en doe ik in de ochtend, rond 09.00-10.00 uur, afhankelijk van wanneer hij wakker is.

8. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113

Hoeveel flessen krijgt jou zoon nu op een dag dan? onze dochter krijgt nog 5 flessen maar dan wel van 150/5. ik heb het idee dat ze best 12 uur kan slapen.. wij geven de laatste nu om 23.00 maar we zouden het graag eerder willen geven maar dan komt ze dus op 4 flessen.. ik vind het zo moeilijk om die overgang te maken..

over een halfuurtje krijgt ze der 1e groente hapje! worteltjes:)

9. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Zoonlief krijgt 4 flessen van 180/6. Om ongeveer 07.00 / 11.30 / 15.30 / 19.30. Die van 11.30 en 15.30 kunnen ook een half uurder of later zijn. Is maar net hoe het uitkomt.

Wij hebben de fles van 23.00 gewoon van de een op andere dag laten vallen. We moesten hem altijd wakker maken en dat vond ik zo zielig als hij zo vast lag te slapen, dus toen een keer niet gedaan en hij sliep door! Z'n laatste fles is trouwens wel een volle fles hongerlapjes voeding. Overdag krijgt hij gewoon de standaard.

Hoe vond je dochter de wortels? Heb je wel foto's gemaakt?

10. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Wij geven de fruithap tussen de fles van 7 en 11 en de groentenhap tussen de fles van 3 en 7. Ik kwam er laatst achter dat het beter gaat als we meer richting volgende fles de hapjes geven dus een urrtje/half uurtje voor de volgende fles. Denk dat we nu een week of 3/4 bezig zijn en hij gaat nu echt zn mondje open doen en het naar binnen zuigen ipv naar buiten :)

11. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Groentehapje ging wel goed! Ze heeft nog niet echt veel op maar had ik ook niet verwacht! Even kijken of ik het morgen weer kan geven. Open potje is maar 24 uur goed las ik.. En zeker foto.s gemaakt en gefilmd!

We hebben nu vanavond de laatste fles niet gedaan. Ze heeft de laatste nu om half 9 op en heeft ze 180/6 ben erg benieuwd hoe het ga vannacht. Ben wel een beetje bang dat ze nu vannacht wakker wordt.. Maar ja we zullen het zien!

Oh dus jij doet het een half uur voor de fles.. Is miss ook wel een idee idd! We hebben het nu een half uur daarna gedaan. Maar ja nu is het ook alleen nog maar proeven!

Hebben jullie zoon/dochter trouwens last gekregen van der darmen van de hapjes? Mijn dochter kreeg namelijk wel last van die rijstebloem en daar zijn we dus ook maar weer mee gestopt toen.. Hoop dat dit wel goed ga!

12. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Rond 10 uur fruit, en rond vijf uur groente

Deel Deze Pagina