Ik had gelezen dat kant en klaar sauzen nog even worden afgeraden vanwege het vele zout. Nu wil ik graag tomatensaus voor bij de pasta/spagettie maken. Maar echt geen idee hoe. Iemand die mij kan helpen aan een recept?
Ik maak altijd tomatensaus aan de hand van een blikje tomaten purree verder doe ik er 1 ontvelde tomaat in stukjes gesneden doorheen als groente wat courgette en champignonnetjes en wat provencaalse kruiden. Soms verdun ik het een beetje met een scheutje water om het wat meer saus te maken. En soms nog een beetje kaas erdoor heen. Jamila is er helemaal dol op
Ow, ik was hier eigenlijk ook benieuwd naar! Ik zat gisteren nog te denken: dat moet ik eens op zp vragen. Maar, mag je wel tomatenpuree gebruiken dan? Daar zit toch ook best veel zout in? Anders ga ik dat van de week eens even maken. Milan is dol op pasta!
Tomaat pesto tomatenpuree en rozemarijn doe ik bij zo'n mix zakje en smullen maar smaakt ook zonder zakje hoor
Wij gebruiken meestal tomatenblokjes uit blik. Die zijn er ook in zoutloze variant (even bij de ingredienten kijken). Wat gehakt rul bakken, wat champs, paprika, courgette. Wat groene kruiden zoals basilicum, oregano, peterselie (na 1 jaar ook peper ed). En dat door de pasta heen. Je kunt het gehakt vervangen door kaas voor een vegetarische variant. En qua groente geeft broccoli ook wel een leuke variant.
Bedankt hoor. Ik wist niet dat ze ook al champions mochten hebben. Ben benieuwd wat hij daarvan vindt!
Ahh oke, bij die van ons hebben ze maar één soort tomatenpuree, en daar zit dus zout in. Dan zal ik eerdaags eens bij een andere supermarkt gaan kijken!
Toen Fenne nog niet met de pot mee at maakte ik het zo: Ik heb altijd verse tomaten ontveld (even in heet water leggen en het velletje komt zo los) en dan pitjes verwijderen en in stukjes snijden... Vervolgens de tomaat in water koken met in blokje gesneden courgette. Na 10 min koken het afgieten en pureren. Wat rul gebakken gehakt er door heen. Wat geraspte kaas over de pasta en daarna de saus er op. Je kunt het pastasausje ook wat grover maken door de tomaten en courgette blokjes te roerbakken samen met het gehakt. Je kunt er dan ook een gesnipperd uitje en wat knoflook bij doen... weet niet hoe oud je kindje is? Vanaf 10 mnd at Fenne dingen als ui en knoflook en wat simpele kruiden als Italiaanse kruiden of Oregano. Sinds ze 1 jaar is eet ze wat wij eten alleen dan wat zoutlozer...