Wie kan me helpen? Nu over naar de Difrax fles..210+7 2 lepels Brinta er door heen en nóg komen er steeds van die stomme Brintakorrels naar de speen en die blijven daar leuk plakken..ik ben meer bezig met snel schudden, Senn snel slokje drinken, de speen weer uitdrukken met die Brintastukjes... Vanmorgen maar wéér gewoon een fles melk gegeven in de Dr.Brown fles...:x Iemand tips/ideeen?? of gewoon maar een boterham ipv die papfles?Ik dacht dat vult lekker..maar zo heb ik er geen zin in en ook geen tijd voor 'sochtends...
Ik lees mee, heb hetzelfde probleem! Van dr brown alle spenen geprobeerd, de 123 spenen van kruidvat en etos, gaan op standje 1 nog te snel....gaatje zelf wat groter maken....gaat ook weer te snel.... Zit eraan te denken het uit een bordje te gaan geven.
Pfff ik wordt er ook gek van, heb alle spenen al geprobeerd. Wat ik nu doe is de difrax L zpeen en heb ik net een vork het gat gewoon zelf nog wAt groter gemaakt want die vezeltjes gingen telkens vast zitten in die speen. Zoon lief werd dan pissig want dan kwam er niks meer uit. Dus mijn oplossing, gewoon zelf het gat groter maken
Dat probleem had ik ook altijd. Uiteindelijk heb ik etos papspenen gekocht (met zo'n X gat) en die voorzichtig met een scherp mesje íets groter gemaakt. Nu krijgt ze soms nog pap uit de fles en dat gaat prima! Let er wel op dat na een tijdje het gat dan toch groter wordt, dan moet je hem weer vervangen. Gelukkig gaat dat met goedkope Etos spenen wel
Schud je de fles? Dan zou ik hem roeren met een mes. Dan gaan vrijwel alle klontjes eruit. (Ik heb iig nog nooit verstopping gehad met de papfles). Anders grotere speen erop? Of extra gaatjes bijprikken, kan ook..
Wij hebben altijd de difrax L speen gebruikt. Ik maak de pap altijd eerst apart klaar in een ruime beker, roeren met een vork dan lost de pap veel beter op en dan giet ik de pap pas in de smalle difrax fles. Nooit problemen gehad. Direct pap in de fles klaarmaken is hier nooit een succes geweest.
Geen brinta maar fijne granen geven. Brinta is grover en zit zout in, dat is eigenlijkk pap voor na 1 jaar. Mn dochter drinkt wel (markant merk ) brinta uit de fles maar dan idd met Y speen of 123 speen, avent.
Andere pap kopen. Brinta is pap voor grote mensen, en het is niet geschikt voor baby's van een half jaar. Het is bedoeld om met een lepel te eten, niet om door een fles te doen, daarvoor zijn de vlokken te groot. En het bevat toegevoegd zout, ook niet geslaagd voor kleine baby'tjes.
Ik gebruik altijd de 1-2-3 speen van Difrax en ik heb daar nooit problemen mee. Wat andere dames hier ook al aangaven, nog geen Brinta geven. bambix fijne granen ontbijtpap is dan een stuk beter.
Ik geef bambix (minder klonters) en doe een gewone speen erop maat L. Gaat super! Andere merken wel constant speen verstopt
Hier ook gewoon bambix Met een difrax fles en L speen, gingen meestal 5 maatschepjes van flesvoeding in en met die speen ging en gaat het prima Ik doe altijd roeren met een mes
Ik heb 123 speen van difrax. Wat ik heb gemerkt is dat ik de pap wT warmer maak. Normaal 30sec in magnetron en papfles 40sec. Goed schudden en geen vertopping meer
Bij de Etos heb je van wigen merk hele fijne papspenen! Zit een redelijk groot kruis in (bij andere spenen volgens mij alleen een rondje) waar bij mij wel alle korrels doorheen gaan!