Difrax, Brown papspeen dit papspeen dat..mijn pap komt NIET door de speen..

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door missguit, 20 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missguit

missguit Bekend lid

17 mei 2011
    886
    1
    16
    Wie kan me helpen?
    Nu over naar de Difrax fles..210+7 2 lepels Brinta er door heen en nóg komen er steeds van die stomme Brintakorrels naar de speen en die blijven daar leuk plakken..ik ben meer bezig met snel schudden, Senn snel slokje drinken, de speen weer uitdrukken met die Brintastukjes...
    Vanmorgen maar wéér gewoon een fles melk gegeven in de Dr.Brown fles...:x

Iemand tips/ideeen?? of gewoon maar een boterham ipv die papfles?Ik dacht dat vult lekker..maar zo heb ik er geen zin in en ook geen tijd voor 'sochtends...

2. 0Marleen0

0Marleen0 Actief lid

1 apr 2011
    152
    2
    18
    Ik lees mee, heb hetzelfde probleem!
    Van dr brown alle spenen geprobeerd, de 123 spenen van kruidvat en etos, gaan op standje 1 nog te snel....gaatje zelf wat groter maken....gaat ook weer te snel....
    Zit eraan te denken het uit een bordje te gaan geven.

3. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff ik wordt er ook gek van, heb alle spenen al geprobeerd. Wat ik nu doe is de difrax L zpeen en heb ik net een vork het gat gewoon zelf nog wAt groter gemaakt want die vezeltjes gingen telkens vast zitten in die speen. Zoon lief werd dan pissig want dan kwam er niks meer uit. Dus mijn oplossing, gewoon zelf het gat groter maken;)

4. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Dat probleem had ik ook altijd. Uiteindelijk heb ik etos papspenen gekocht (met zo'n X gat) en die voorzichtig met een scherp mesje íets groter gemaakt. Nu krijgt ze soms nog pap uit de fles en dat gaat prima! Let er wel op dat na een tijdje het gat dan toch groter wordt, dan moet je hem weer vervangen. Gelukkig gaat dat met goedkope Etos spenen wel ;)

5. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.033
    113
    Nederland
    Schud je de fles? Dan zou ik hem roeren met een mes. Dan gaan vrijwel alle klontjes eruit. (Ik heb iig nog nooit verstopping gehad met de papfles).

Anders grotere speen erop? Of extra gaatjes bijprikken, kan ook..

6. Lau83

Lau83 Actief lid

28 jan 2012
    307
    4
    18
    NULL
    Zuid Holland
    Wij hebben altijd de difrax L speen gebruikt. Ik maak de pap altijd eerst apart klaar in een ruime beker, roeren met een vork dan lost de pap veel beter op en dan giet ik de pap pas in de smalle difrax fles. Nooit problemen gehad. Direct pap in de fles klaarmaken is hier nooit een succes geweest.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Geen brinta maar fijne granen geven. Brinta is grover en zit zout in, dat is eigenlijkk pap voor na 1 jaar. Mn dochter drinkt wel (markant merk ) brinta uit de fles maar dan idd met Y speen of 123 speen, avent.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Andere pap kopen.
    Brinta is pap voor grote mensen, en het is niet geschikt voor baby's van een half jaar. Het is bedoeld om met een lepel te eten, niet om door een fles te doen, daarvoor zijn de vlokken te groot. En het bevat toegevoegd zout, ook niet geslaagd voor kleine baby'tjes.

9. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ik gebruik altijd de 1-2-3 speen van Difrax en ik heb daar nooit problemen mee.

Wat andere dames hier ook al aangaven, nog geen Brinta geven. bambix fijne granen ontbijtpap is dan een stuk beter.

10. missguit

missguit Bekend lid

17 mei 2011
    886
    1
    16
    ik heb ook bambix fijne granen..moet ik er dan 1 eetlepen door heen doen??

11. missguit

missguit Bekend lid

17 mei 2011
    886
    1
    16
    ik zie dat ik brinta als titel heb gezegd maar ik heb, gebruik de bambix fijne granen...

12. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik geef bambix (minder klonters) en doe een gewone speen erop maat L.
    Gaat super!
    Andere merken wel constant speen verstopt

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier ook gewoon bambix
    Met een difrax fles en L speen, gingen meestal 5 maatschepjes van flesvoeding in en met die speen ging en gaat het prima
    Ik doe altijd roeren met een mes

14. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Ik heb 123 speen van difrax. Wat ik heb gemerkt is dat ik de pap wT warmer maak. Normaal 30sec in magnetron en papfles 40sec. Goed schudden en geen vertopping meer

15. Blays

Blays Niet meer actief

Bij de Etos heb je van wigen merk hele fijne papspenen! Zit een redelijk groot kruis in (bij andere spenen volgens mij alleen een rondje) waar bij mij wel alle korrels doorheen gaan!

Deel Deze Pagina