Hallo Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar jullie schema? En hoe jullie ontbijt er uitziet in de ochtend als ze wakker zijn geven je pap of brood? Ik geef nu nog gewoon de fles , maar ze zeggen een goed ontbijt is een goed begin van de dag? Mijn schema is 7.00 fles 180cc 9.30 fruithap halve potje soms nog halve banaan er bij 12.00 1 boterham met beleg +beetje diksap Als hij wakker word geef ik hem nog 120 cc melk Verder In de middel een soepstengel of liga met wat diksap Hij wilt geen water 17.30 potje groenten met soms toetje 18.30/19.00 laatste fles 180cc
Hier was het met 9 maanden als volgt: Vroeg in de ochtend, meestal tussen 5.00-6.00 een fles van 180/6, daarna nog even verder slapen. Om 8.00 een hele boterham met beleg en thee uit een rietjesbeker 10.00 200gram vers fruit en wat roosvicee uit een rietjesbeker 11.00-12.30 slapen 12.30 een boterham met thee/roosvicee uit rietjesbeker (rond die tijd de middagfles laten vallen, deze ging hij weigeren of dronk amper 50cc) 15.00 tussendoortje met drinken 15.30- 17.00 slapen 17.30 avondeten, eigenlijk altijd vers, tenzij ik avonddienst heb, dan krijgt hij bij de oppas een potje avondeten. Wel al vanaf 10 maanden een 12+ potje, anders had hij niet genoeg, erna een toetje. 20.00 fles 180/6 en erna naar bed. Wij zijn vanaf 8 maanden 's morgens met een boterham begonnen op advies van het CB, omdat hij geen pap dronk/at en alleen een fles melk inderdaad geen goed ontbijt is. Hier dronk hij toen ongeveer 1 rietjesbeker per dag leeg, zo'n 250ml. + 2x 200cc melk, 100cc yoghurt, 200cc fruit bijna een liter vocht, dus ruim voldoende.
Mijn dochter van 8,5 maand zit nu op dit schema: 07.30 Papfles 180+6 en 3 schepjes granen ----Uurtje slapen 10.30 Fruit geraspt of geprakt met een flesje roosvicee (drinkt ze helemaal op) 12.00 Boterham met boter en beleg en fles 150+5 ----Meestal 2 uurtjes slapen 15.00 Fruit met weer een flesje roosvicee ----Heel af en toe nog een halfuur of drie kwartier slapen 18.00 Potje Olvarit 6 mnd (dochter blieft nog geen stukjes in haar diner) 19.30 Fles 180+6 Ze krijgt iedere dag wel een baby rijstwafeltje of stukje soepstengel maar dan op een moment dat het even goed uitkomt. Ik wil de flessen vanaf 9 mnd iets af gaan bouwen.
Ons schema is 08.00. 150/5 pap van de lepel 10.00-12.00 slapen 12.00. 180/6 pap van de lepel 14.00-16.00 slapen 16.00. 100 gr fruit 18.00. Potje 200gr avondeten 19.00. 100ml Yoghurt (gaat bijna nooit op) Tussendoor nog een flesje (200ml) water. Dochterlief krijgt 2x pap omdat ze verder alle melkproducten weigert
Hier was het schema met 9 maanden als volgt (tijden zijn bij benadering: 8.30 uur fles 210cc (ze dronk niet veel toen, dus was allang blij als ze in de ochtend alvast wat melk binnen kreeg) 10.30 uur fruit 11.00 - 12.30 slapen 12.45 uur 1.5 boterham 14.45 uur koekje 16.00 - 17.00 slapen 17.30 uur 150-200 gram warm eten en bakje Yoghurt toe 20.00 uur bordje pap 120ml (de fles weigerde ze in de avond een tijd). Gedurende de dag dronk ze dan ongeveer 200-250ml diksap. Eigenlijk meteen toen ze 1 jaar was zijn we met de ochtendfles en avondpap gestopt. Sindsdien krijgt ze als ontbijt een boterham en een bekertje melk (120ml opvolgmelk uit een rietjesbeker, halfvolle melk ook een weel geprobeerd, maar daar kreeg ze buikkrampen van. Dus vandaar nu weer even opvolgmelk)en voordat ze naar bed gaat krijgt ze ook nog 120ml opvolgmelk in een rietjesbeker. De overgang van de ochtendfles naar een boterham ging gelijk heel goed.
Mijn zoontje eet momenteel als volgt; 7.00: bord pap van 150 cc opvolgmelk / bambix 10/11 uur: fruit 12 uur: 1-1,5 boterham met boter of restje fruithap en fles van 180 cc opvolgmelk 15/16 uur: koekje en erg verdunde diksap of water alleen wil hij dit nog niet echt drinken uit een tuitbeker of rietjesbeker 17.30 uur: warme maaltijd, potje 8+ en beetje magere yoghurt 19 uur: fles 180 cc Drie weken terug kreeg hij smiddags nog een fles van 180 cc, maar die heb ik afgebouwd, twee dagen terug gaf ik nog 100 cc water met twee schepjes, sinds vandaag geen flesje meer smiddags. Probleem is alleen dat hij nog niet wil drinken uit een andere beker dus vraag me wel af of hij nu genoeg vocht binnenkrijgt?
Wij hebben geprobeerd om mn zoontje smorgens brood te laten eten. Ikzelf ben smorgens geen goede eter als ik net wakker ben en hij dus ook niet. Tijdje volgehouden maar draaide altijd op gedoe uit. Hij kreeg dan z'n fles maar ondertussen waren we wel 45 minuten verder. Nu geven we smorgens een papfles. 180 water met opvolgmelk en dan 5 scheppen bambix erdoor. Dat drinkt hij wel. Uit bordje hebben we dat ook al gegeven maar wil hij ook niet. Uit de fles is ook wel handig, kan hij lekker tussen ons in bed liggen drinken. Verder krijgt hij smorgens dan fruit en tuitbeker water. Tegen 12 uur een broodje en fles van 150 + opvolgmelk. In de middag een soepstengel, cracot oid met water en een fles van 150 + opvolgmelk. Avond eten rond 18.00 en voor het slapen nog een fles van 150 + opvolgmelk. Die middag flessen zijn we ook aan het afbouwen.
Bij ons is het nu: 7.30u papfles 180+6 en 2-3 scheppen bambix fijne granen gemengd met rijstebloem vanille 9.30-11.30u slapen 12.00u fruit met een halve boterham 14.00u fles 180+6 14.30-17.00u slapen 17.30u warm eten (olvarit 6 mnd) + paar hapjes vla soms nog een half uurtje / uurtje slapen 20.00u fles 180+6 Zal nog even wat toelichten.. Eten van stukjes was echt een drama, ben rond 7 maanden begonnen met brood, maar het werkte echt niet. Toen hij bijna 8 maanden was met olvarit 8 mnd begonnen, maar echt huilen huilen huilen (lees krijsen) en echt overgeven als er een hapje naar binnen ging. Toen zijn we op vakantie gegaan, heb alles bij het oude gelaten. Sinds we thuis zijn (nu anderhalve week) voorzichtig begonnen met kruimeltjes brood in het fruit dopen, in het begin wat kokhalzen en brood naar buiten werken, maar niet meer overgeven en huilen, dus toen doorgezet en nu eet hij al wat grotere stukjes. Binnenkort gaan we het fruit op brood doen en als dat goed gaat, ga ik ook s avonds beginnen met stukjes.. Nadeel van de olvarit 8 mnd potjes is dat het heel andere smaken zijn, dan dat hij tot nu toe gewend is, dus ik wil voor de smaak de 6 mnd potjes nog even blijven gebruiken en dan wat rijst/pasta/aardappelstukjes er door doen en dan hopen dat dat werkt. En als dat goed gaat van lieverlee met de pot mee laten eten En bij erg warm weer drinkt hij nog wat roosvicee ergens tussendoor Zo heel verhaal geworden geloof ik..
Als ontbijt krijgt dochter eerst een flesje van 100 ml water met 1 schepje melk (voor het vocht) en daarna pap, bestaande uit 5 flinke eetlepels Bambix en 150/5 melk. Omdat ze 's ochtends al extra water heeft gehad krijgt ze ook niks meer. Vaak komen we dan ook niet lekker uit door haar ochtendslaapje. Ervoor is te vroeg want dan zit ze te vol, erna zorgt ervoor dat ze tussen de middag niet goed eet en drinkt. 12.00-12.30 uur Tussen de middag krijgt ze 150/5 melk waar ze meestal een klein bodempje laat staan. Daarna 1 boterham met wat margarine. De zachte stukjes gaan doorgaan op, korstjes eet ze meestal 2 van (de rest belandt op de grond ) In de middag krijgt ze water met een klein beetje diksap. 17.00 uur Als avondeten meestal potje voor 8 maanden, gaat schoon op. Daarna nog een toetje, meestal fruit of fruithapje uit potje. Ze werkt zo een hele peer weg. Gisteravond als toetje een soort Danoontje (op) en daarna nog een hele nectarine. 19.30 uur Voor het slapen gaan de fles, zoveel ze wil. Meestal drinkt ze ongeveer 120 ml op.