Brood als ontbijt? 8 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Minny, 22 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Mijn zoontje is bijna 8 maanden en het lijkt wel of hij het eten ineens ontdekt heeft. Hij lust nu ook lekker avondeten, maar brood vindt hij tegenwoordig ook heerlijk.

Geef hem ipv broodkorst gewoon het zachte gedeelte. Soms met appelstroop en soms met fruithapje als beleg.

Hij krijgt in principe nog volledige borstvoeding, maar zou hij als ontbijt ook al een stukje brood mogen?

Hoeveel brood mag een kindje van 8 maanden?

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ja, hoor! Gewoon doen! Hier krijgt ze bij wakker worden bv. En dan doe ik haar in de kleren, zij even in de box, ik douchen en dan gaan we samen een broodje eten. Hier mag ze in principe onbeperkt brood eten, tot nu toe is dat max. 3 geweest, meestal 1-2 over de hele dag. Ik bewaar vaak van 's morgens wat er over is nog voor de middag. Hier eet ze meestal zonder beleg, appelstroop en fruit op brood vindt ze maar raar. Vaak wat olie of boter op brood.

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ja hoor! Gewoon lekker proberen!

En qua maximum: kijk eerst eens wat hij er werkelijk van eet. Een hele boterham (of iets meer) is echt geen probleem, maar voor een kindje van 8 mnd al best een flinke hap. Dus wie weet eet ie een halve ofzo, ook prima. En dan kun je ook zien wat het voor invloed heeft op de rest van de dag qua eten. Stel dat ie daarna meteen flessen of bv echt laat vallen en je wil dat niet, dan kun je altijd nog een beetje bijsturen. (als je snapt wat ik bedoel!)

Succes!

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Volledig borstvoeding is dat je enkel en alleen borstvoeding geeft. Je bedoelt wsl dat je geen ander drinken/andere zuivel geeft. Dat hoeft ook nog lang niet.

Volkorenboterham met 8 maanden is prima! Gewoon met korstjes proberen.;)

5. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ons dochtertje eet vanaf de 6 maanden al een boterham in de middag... Al gauw werden dat er 2 in de middag! (soms laat ze er iets van staan maar over het algemeen gaan ze ook allbei op )
    CB zei dat ze in de ochtend ook een boterham mag hebben als ze wil... Dat zal ze misschien vast wel willen maar ik heb ervoor gekozen om een bordje pap te geven omdat ze dat ook ontzettend lekker vind! Maar aangezien je borstvoeding geeft is dat misschien niet zo handig....

6. kiddie

kiddie Niet meer actief

Hier vanaf 7 mnd s morgens en s middags brood. Eerst een kwart, toen een halve, en sinds een week een hele per keer. Ik geef wat ze wil.

Deel Deze Pagina