krampen!

Discussie in 'Voeding' gestart door Alberta24, 28 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alberta24

Alberta24 Lid

15 aug 2005
    51
    0
    0
    Omdat ons zoontje van bijna 5 maanden zo last heeft van eczeem zijn we een aantal weken terug overgegaan van friso comfort naar friso hypo-allergene voeding. maar omdat de plekken bleven terugkomen en hij enorm ging spugen, zijn we vanaf vrijdag weer terug gegaan naar comfort. ook krijgt hij sinds vrijdag 4 flessen + fruithapje. alleen heeft hij sinds zaterdagnacht erge last van krampen. vooral 's nachts. gebruik sinds donderdag ook wel abc dolphius.
    waar komen die krampen nu vandaan? heb ik er goed aangedaan om te stoppen met HA voeding? en als hij 4 flessen krijgt dan heeft hij toch wel een fruithapje nodig? anders lijkt het mij dat hij te weinig voeding binnenkrijgt... wie o wie kan mij helpen om hier een oplossing voor te vinden? terug gaan naar 5 flessen en het fruithapje laten staan? weer terug naar HA voeding, wel 4 flessen en wel fruithapje en veel spugen? ik weet het allemaal even niet meer.
    voor de rest is het een vrolijk mannetje, alleen 's nachts heeft hij enorm veel last... moeten we gewoon doorzetten of juist niet?

2. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    hij heeft tot 6 mnd geen bijvoeding nodig
    alles wat hij nodig heeft zit in zijn flesvoeding

als hij dus nu last heeft van krampen nu je fruithap geeft zou ik zeggen stop daar nog even mee en wacht tot 6 mnd

zoals ik zie kunnen zijn darmpjes het nog niet aan
    je kan hem dan beter iets meer flesvoeding geven

HA voeding is niet altijd de oplossing voor een probleem
    beter had je het exeem kunnen aanpakken ipv andere voeding :)

ik denk dat zijn darmflora nu weer even in het gereel moet komen en ik zou doorgaan zoals je in het begin deed

dus geen bijvoegingen want meestal maken die het probleem alleen maar erger :(

ik zou zijn darmpjes weer even wat rust gunnen
    sterkte

3. Alberta24

Alberta24 Lid

15 aug 2005
    51
    0
    0
    Hoi Deb, bedankt voor je antwoord! maar moet ik dan weer 5 flessen gaan geven ipv 4? anders lijkt het mij dat hij te weinig binennkrijgt op een dag...en wel gewoon die comfort? ik ga straks wel even bellen met het CB, want ik ben even de wanhoop nabij... en die HA-voeding gaven we op advies van de huisarts....misschien dat die plekken kwamen door koemelkallergie. maar volgens mij is dat niet de oorzaak..

4. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Het schijnt dat je het 6 weken de tijd moet geven voordat de eczeem plekken over gaan of minder worden als je HA-voeding gebruikt.
    Tegen het spugen zou je eventueel johannesbroodpitmeel toe kunnen voegen, maar ik heb ook wel gehoord dat dat ook niet mag ivm allergieen. Dus dat zou je ff moeten overleggen met het CB.

Ik zit met Lynn nu bijna een week aan de HA-voeding. De plekken op haar lichaam zijn ook nog niet weg (verwachtte ik ook nog niet).
    Maar ze reageert er verder erg goed op. Ook hier hadden we nachtelijke (en overdag) uren met krampen en ze was zo onrustig en huilerig.
    Lynn zat ook volledig op de Comfort (tegen spugen) en nog kwam de melk omhoog zetten. Nu met HA voeding spuugt ze alleen wanneer ze erg druk is of wanneer ze aan het poepen is.

Ik denk dat je de HA voeding een kans moet geven. En idd zoals Deb zegt, stoppen met de fruithapjes. Ik weet niet hoe zwaar je kindje is, maar of je geeft 4 flessen met meer voeding, of 5 flessen met wat minder voeding. Het fruithapje is echt bijvoeding en hebben ze nog niet nodig.

Veel succes ermee.

5. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    als hij het goed deed op het schema en de oude voeding die je voorheen gebruikte dan zou ik daar weer naar terug gaan

probeer 4 flesjes en kijk wat hij doet
    hoeveel geeft je nu ? kwa cc dan he :)

en die exeem, is het zo ernstig? dat hij er last van heeft? anders zou ik daar iets homeopatisch voor gaan halen en hem daar mee insmeren

geen zeep gebruiken of hypoallergene produkten
    ook even rekening houden met je was :) eigenmerk produkten zijn vaak goed te accepteren door kiddies met exeem (heb zelf 3 exeem kiddies:))

ik zoe me niet gek laten maken door CB of HA want die praten mooi maar vaak schiet je er niets mee op

luister naar je kindje zou ik zo zeggen

succes

6. Alberta24

Alberta24 Lid

15 aug 2005
    51
    0
    0
    Hij zit nu op 4 flessen van 210cc en als dat te weinig is, gaan we terug naar 5 flessen van 180cc. Ben nu nog wel bezig met friso comfort. maar het lijkt alsof de uitslag in zijn gezichtje weer meer wordt.

bij het cb zeiden ze inderdaad dat ik moest stoppen met de fruithapjes en alleen melk moet geven. en door moest gaan met smeren met hormoonzalf tegen die uitslag..

ik kijk het nog even aan en als die uitslag erger blijft worden, gaan we weer over op HA voeding. dan maar spugen.. (van johannesbroodpitmeel krijgt hij ook krampjes!). nog even afwachten dus. in ieder geval bedankt voor de reacties!

trouwens 11 januari kunnen we terecht bij de dermatoloog voor die eczeem plekken! hopelijk komt daar wat uit, tot die tijd afwachten dus...

7. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    In friso comfort zit toch ook johannesbroodpitmeel? Tenminste staat wel op de verpakking.....Misschien dat dat de reden is voor al die krampjes?

Maar in ieder geval succes en ik hoop dat je ventje zich snel weer beter voelt.

8. Alberta24

Alberta24 Lid

15 aug 2005
    51
    0
    0
    nou je het zegt ja.... dat is waar! zou hij dan daardoor zulke krampjes hebben? nou ja, we kijken het nog even aan... ondertussen is er al zoveel door mijn hoofd gespookt, dat ik het ook even niet meer weet...

9. lievejildou

lievejildou Actief lid

hallo,

wat voor soort uitslag had uw kindje.
    jildou heeft het op de wangen, maar dat komt van de buitenlucht, door de weersveranderingen.

10. Alberta24

Alberta24 Lid

15 aug 2005
    51
    0
    0
    hij heeft echt ruwe plekjes op zijn voorhoofd en wangen, die erg rood zijn en jeuken. ook op zijn hoofdhuid. soms zijn het een paar pukkeltjes, maar meestal is het een grote plek... ook op zijn buikje, beentjes en armpjes heeft hij plekjes....

het gaat nu wel iets beter hoor, mede door die hormoonzalf... en smeren met olijfolie, wordt het huidje lekker zacht van!

Deel Deze Pagina