voedingschema bv 10 maanden

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door san68, 11 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. san68

san68 Actief lid

27 feb 2007
    213
    0
    16
    Ik roep weer even jullie hulp in, wat is jullie voedingsschema rond 10 maanden? Krijgt jullie kindje naast bv ook nog ander drinken, of juist niet? Uit een flesje of uit een beker?
    Bv gaat in feite nog op verzoek, het is dan ook een snelle drinker, maar wel vaak.

Ons schema:

6.00 uur bv
    7.30 uur halve boterham
    10.00 uur fruithap
    11.00 bv
    12.00 hele boterham
    15.00 uur bv
    17.00 uur groentehap
    19.00 uur bv
    en enkele nachtvoedingen

2. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi,

hier gaat het zo:
    6/7 u: BV en halve/hele boterham
    10: fruit
    12: BV en boterham
    14:30 100 ml milde yoghurt met beetje diksap (deze heb ik ipv een BV gedaan. Eerst 50/50, dus beetje yoghurt en één borst, en daarna helemaal afgebouwd)
    18: avondeten en BV
    22: BV en meteen weer naar bed.
    Ik heb zelf het idee dat ons kleintje de voeding van 22 u ook nog echt nodig heeft. Hij drinkt dan echt nog heel erg goed en valt dan direct weer in slaap.

Hopelijk heb je er wat aan!

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik wil het over een aantal weken als volgt gaan doen:

7:00 boterham en bv
    10:00 fruit en wat diksap
    13:00 boterham, diksap en bv
    16:00 rijstwafeltje/soepstengel en/of wat fruit met diksap
    17:30 avondeten met diksap
    18:30 bv

Ik schrijf wel overal diksap bij, maar meestal wil ze er niets van, of heel weinig. Ik verwacht dat als ze minder bv krijgt, ze meer gaat drinken. En dan ga ik de diksap steeds meer verdunnen tot het water is. Nu lust ze geen water.

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Rond die leeftijd gaf ik alleen maar BV, zo'n 7-8 per dag.
    Vanaf 11 maand, gaven de oma's slokjes water mondjesmaat. Pas Na een jaar, kreeg hij heel langzaamaan ander drinken, karnemelk en 's ochtends vers sapje.

Nu ,17 maand, drinkt hij thuis eigenlijk alleen maar water en 's ochtends sapje, bij de oma's nog bv uit de vriezer, en water/karnemelk.

5. san68

san68 Actief lid

27 feb 2007
    213
    0
    16
    Ok, bedankt. En evt afgekolfde bv uit de fles of al een bekertje?

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva krijgt afgekolfde bv uit de fles, uit een beker wil ze niet. Diksap gaat wel uit een gewone beker.

7. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    T/m 13 maand uit de fles, en daarna wilde hij geen fles meer, dus toen vanuit een kleine mok.
    Ik heb nog even zitten hannessen met een tuitbeker en rietjesbeker,maar dat wilde hij niet.
    HIj wilde meteen het echte werk, zal wel per kind verschillend zijn denk ik.

8. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Ik heb eigenlijk precies hetzelfde schema als Snoopy (Sem is alleen later wakker, rond half negen). Ik geef tussen de midag twee boterhammen, maar welicht een idee om er 's ochtends één te geven en 's middags één.

Ik geef na iedere maaltijd nog een beetje BV, maar heb meer het idee dat dat van mij uitkomt dan van hem, niet altijd gelukkig.
    Sem lust ook geen water, ik ben het ook langzaam aan het verdunnen.

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Tijden zijn bij benadering ...

7u BV
    9u boterham + water uit tuitbeker
    11u paar slokjes BV
    13u boterham + water uit tuitbeker
    15u fruit + water uit tuitbeker
    18u warm eten + water uit tuitbeker en beetje yoghurt
    19.30 BV (soms veel, soms paar slokken)
    23u BV
    (al dan niet nachtvoeding, gelukkig steeds minder :D)

Als ik er niet ben dan krijgt ze BV uit de fles, maar ze drinkt dan maar heel weinig. Soms proberen we gewone melk of karnemelk, maar dat vind ze smerig. Water vind ze erg lekker. Wij hebben gekozen voor een tuitbeker (van de HEMA, groen met 2 oren en zonder schroefrand, dus goed zonder tuit te gebruiken) op advies van CB (drinken uit een gewone beker zou eerder leiden tot verslikken) en omdat ze nu redelijk goed zelf kan drinken (dat vind ze leuk).

Wij hebben altijd gezegd, BV is uit de tiet of de fles, ander drinken uit een beker ... maar dat is persoonlijk denk ik ;)

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Sembo, grappig dat wij ongeveer hetzelfde doen. Ik krijg er bij Eva ´s middags echt niet 2 boterhammen in, dan is ze al helemaal afgeleid, ik ben blij als ze een hele op heeft. Als ze er 2 zou eten zou ik ´s ochtends nog geen brood gaan geven, ik vind het zo lekker relaxed op bed voeden. Maar dat gaan we dus verplaatsen naar beneden (kleine meisjes worden groot....).

Salapio, ons cb zegt dus juist oefenen met een gewone beker... Eva verslikt zich ook wel eens, maar daar heeft ze geen last van. Tuitbeker gaat ze trouwens in bijten en mee gooien en huilen als er wat uitkomt :( .

En tiet of fles is hier ook voor bv, en de rest uit een beker. Bv uit een beker wil ze ook niet, dan doet ze net of het heel vies is ;) .

Deel Deze Pagina