Buikslapen en op eigen kamertje liggen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sundew, 22 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sundew

Sundew Actief lid

7 sep 2012
    232
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Mijn zoontje is bijna 3 maanden en slaapt al sinds hij 5 weken is op z'n buik vanwege verborgen reflux.. Nu krijg ik daar natuurlijk heel veel commentaar op maar hij is belachelijk sterk in z'n nek en op z'n rug lag hij zich steeds te verslikken, rochelen en goesten.. Dus ben eerder bang dat hij geen adem haalt als hij op z'n rug ligt.. Nu heb ik ook begrepen dat wiegendood meer te maken heeft met te diep slapen en dat ze op hun buik eerder diep slapen..

Nu slaapt hij nog bij ons op de kamer in z'n wiegje maar hij ligt steeds tegen de randen en wiegje moet/mag binnekort door naar m'n broertje en schoonzus :) Ledikant staat gewoon in z'n eigen kamer maar ik durf hen daar niet zo goed leggen omdat hij daar geen prikkels krijgt.. Bij ons op de kamer hoort hij onze geluiden (snurkende papa iig) en in eigen kamer niet.. Hij slaapt nu al de nacht door dus hij slaapt wel goed (=diep?) 's nachts..

Hebben jullie zulke kleintjes ook al op buik in eigen kamer laten slapen? Of kan ik beter ledikant in onze slaapkamer zetten?

2. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ja, onze oudste sliep met 8 weken alleen op haar kamertje op de buik, de jongste nog wat eerder.. Hoe doe je het overdag?

3. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Bij ons staat het ledikantje op onze kamer, naast het bed aan mijn kant, hij is ook een buikslaper. Maar hij slaapt voornamelijk nog bij ons omdat ik borstvoeding geef en dus ook 's nachts nog voed.

4. Sundew

Sundew Actief lid

7 sep 2012
    232
    5
    18
    NULL
    NULL
    Overdag slaapt ie nog niet zo goed in eigen bed dus slaapt hij meestal bij mij of sinds kort dat ie zich weg laat leggen in de box en dat hij daar nog half uurtje slaapt.. In bedje slapen is hij nu langzaam aan het leren.. Maar 's nachts heeft ie daar helemaal geen probleem mee..

Ik geef ook borstvoeding maar hij komt niet meer 's nachts.. En toen hij dat wel deed voedde ik altijd in een stoel omdat ik hem ook nog half uur rechtop houdt vanwege de reflux en ik bang ben dat ik met hem in slaap val.. dus daarvoor hoeft het niet.. maar rooming in wordt natuurlijk wel aangeraden tegen wiegendood.. en aangezien ik met buikslapen mijn zoontje al zowat een wiegendood bezorg (volgens sommigen)

5. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het aerosleep matras gekocht, gaf mij iets meer lucht dat hij op zijn buik sliep..

6. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    hier sliep ons mannetje vanaf dat hij 1 week oud was op zijn buik en altijd op zijn eigen kamer (ook verborgen reflux). was allang blij als hij sliep, ik vond het geen probleem maar volg je eigen gevoel. onze kleine man draaide ook erg goed met zijn hoofd etc etc.

7. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook al slaapt je kindje op jullie kamer, hoor jij je kindje 's nachts of lig je er heel de nacht naar te kijken.. Ik snap dat niet zo goed, waarom dat veiliger zou zijn.

8. Sundew

Sundew Actief lid

7 sep 2012
    232
    5
    18
    NULL
    NULL
    @ sunlover.. ik slaap heel vast en denk idd ook dat ik toch juist niets hoor als hij niet meer zou ademen.. maar het schijnt juist dat ze minder diep slapen omdat ze de ouders horen snurken en omdraaien in bed.. en wiegendood schijnt weer niet te komen door geen adem halen vanwege gezicht in matras maar omdat ze zo diep slapen dat ze 'vergeten' adem te halen..

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Een baby slaapt minder diep als het dicht naast de ouders slaapt.
    En ik merkte zelf ook dat ik snel op haar reageerde terwijl mijn man er 's nachts soms voor de oudste uit ging en ik haar niet hoorde.

Ik merkte bij mijn jongste echt het verschil als ze 's avonds vanaf 4 maanden al boven lag te slapen en ik later naast haar kroop. Op het moment dat ik boven kwam sliep ze dan erg diep terwijl als ik naast haar ging liggen (hebben een cosleeper), duurde het maar even en ging ze veel minder diep slapen.
    De eerste 6 maanden heeft ze bij ons geslapen en daarna 's avonds in haar eigen kamertje en vanaf de nachtvoeding bij ons.
    Inmiddels slaapt ze vrijwel alleen nog in haar eigen kamertje.

10. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, is dat zo.. Dat wist ik niet! Maar ademhalen gaat toch natuurlijk... Behalve onder water

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Dat klopt. Alleen als baby's erg diep slapen, vergeten ze soms om adem te halen. Als een kindje dan dicht bij zijn/haar ouders slaapt, nemen ze automatisch die ademhaling over.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Caitlyn slaapt sinds ze 5 weken ook op haar buik vanwege verborgen reflux. Vanaf 5 maanden geloof ik op haar eigen kamertje 's nachts, omdat ze niet meer in de wieg paste.
    Ik maak me geen zorgen: ze slaapt prima, heeft zo geen last van voeding die omhoog komt en te diep slapen heeft onze dame helaas beslist geen last van, (2-5 keer wakker per nacht :().

13. amy24

amy24 Actief lid

9 nov 2011
    138
    6
    18
    Ons zoontje slaapt vanaf 10 weken op zijn buik op eigen kamer. Wel met aerosleep, dat geeft me toch een fijner gevoel. En als ik wakker ben om te plassen of naar bed ga o.i.d. dan ga ik altijd even kijken of het nog goed gaat.

Deel Deze Pagina