Eerste schoentjes?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JoliJoy, 7 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoliJoy

JoliJoy Actief lid

27 jun 2014
    391
    0
    16
    Onze mop kan nu een week of 3 staan, en begint vanaf deze week te lopen achter een loopwagentje.
    Ik denk dus dat het tijd wordt voor schoentjes!
    Welke worden aangeraden voor de eerste stapjes? En waar koop ik ze?

2. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Zo lang mogelijk zonder :) en anders in elk geval met flexibele zool.
    Ik had altijd leren slofjes van Oxxy.

3. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    #3 Novastar, 7 sep 2016
    Laatst bewerkt: 7 sep 2016
    Ik heb voor onze zoon Shoesme Babyproof smart. Ze zijn superflexibel en van goede materialen. In onze woonplaats zijn twee winkels waar ze ze verkopen maar op de website van Shoesme staan alle verkooppunten. Ik kon uiteindelijk niet de kleur vinden die ik wilde hebben dus ik heb ze besteld via Gigagaaf.nl. Maar ik raad je aan om voordat je online koopt in een winkel de voetjes op te laten meten en de schoentjes te passen. Ik heb trouwens wel gewacht met het kopen van schoentjes tot hij echt los kon lopen. Daarvoor had hij slofjes van Babypaws. Binnen loopt hij altijd op antislipsokjes of op blote voeten.

4. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik zou echt zoveel mogelijk op blote voetjes laten lopen. In de tuin ook. Alleen als ze ook buiten huis/tuin gaat lopen zul je iets moeten vinden wat haar voetzooltjes beschermd. Maar ook niet meer dan dat. Wij hadden ook slofjes van oxxy. Ideaal!
    Het is heel belangrijk dat de voet zelf de kans krijgt op sterke spieren en voetbogen te ontwikkelen. Als je dat te vroeg te stevig ondersteund, doorbreek je die natuurlijke ontwikkeling. Schoenen met flexibele zool zoals shoesme of bunnies zou ik pas aantrekken als ze al een tijdje echt goed loopt of als het buiten ijskoud is en ze niet meer in de buggy/drager wil. Dat was bij ons het geval haha. :D Thuis gingen ze dan meteen weer uit.

5. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Aapies! Nieuw vrij prijzig (voor de korte periode waarin ze ze passen), via Marktplaats goed te doen.

6. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Besteld bij babysteps. 1x aapies gehad en vond het leer zo zacht wat erop zat. Na 2 dagen kruipen de slijt plekken erop. Babysteps heeft net wat harder leer en blijven mooier.

7. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik zou pas schoentjes kopen als ze buiten stukken gaat lopen.
    En dan bedoel ik niet vanaf de voordeur naar de auto zeg maar haha.

Voor de eerste tijd dat onze dochter ging lopen had ze gewoon slofjes aan buiten. Pas toen ze echt flinke stukken kon lopen hebben we schoenen met stevige flexibele zolen gekocht.

Ik vind het echt een drama! Ze heeft kleine voetjes en daar zijn bijna geen leuke schoenen voor. Toen ze begon met lopen zat ze in 16/17.

Koop trouwens altijd nieuwe schoenen en geen tweedehands. Schoenen moet vormen naar de voeten van jouw kindje. Als een ander kindje er al op gelopen heeft is dat niet goed voor de voeten van jouw kindje.

8. luckynumber4

luckynumber4 Niet meer actief

Wij gaan voor de eerste schoentjes altijd naar een schoenenspeciaalzaak. Wij vinden het erg belangrijk dat ze een perfecte pasvorm hebben en slechte schoenen kan leiden tot heel veel problemen later.

9. vd21

vd21 Niet meer actief

Pas als ze echt goed los en buiten lopen heb je schoenen nodig. Daarvoor het liefste op blote voeten, antislip sokjes of zachte sloffen.
    Buiten liep ze niet op slofjes, vind ik geen gezicht. Net als die ordinaire dingen van Shoesme ed krijgt ze ook niet aan
    Dochter loopt altijd op schoenen van de Scapino maar ben nog beetje zoekend naar iets leukers dus een echte tip heb ik niet voor je :p
    Wij hebben de voetjes nooit gemeten maar passen wel altijd even. Online zou ik niet gauw doen

10. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Mijn dochter heeft nog geen schoenen maar loopt altijd op der blote voeten.
    Pas als ze goed los en lange stukken gaat lopen gaan we schoenen aanschaffen.

11. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Geen schoentjes kopen voordat ze echt heel goed stabiel los lopen.
    Hier schoentjes gekocht bij eerste stapjes, nou ik kon ren maand later weer nieuwe halen, ze waren te klein en hij had er niet eens 2 keer op gelopen.
    Lekker op bloote voetjes laten stappen, is goed voor hen voetjes en houding.

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dit idd. Dafne loopt bijna altijd op blote voeten, en die loopt alweereen half jaar los. En de eerste maanden dat ze los liep en wat aan dr voeten moest hebben, leren slofjes.

13. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    idd pas schoenen kopen als ze ze echt nodig zijn.
    hier en daar stapjes dan hebben ze nog geen schoenen nodig.
    dus pas bij grotere stukken kunnen lopen.
    eerste schoenen zou ik ook bij de betere schoenenwinkel kopen.
    de oudste kreeg pas van scapino ed toen ze zelf goed aan kon geven dat de schoenen goed en lekker zaten.
    bij een goede schoenenwinkel kunnen ze je goed helpen met welk merk het beste zit bij je kindje.
    bij de oudste was dat bijv twins omdat ze best smalle voeten heeft.

14. Eendje86

Eendje86 Fanatiek lid

29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw

Nooit 2e hands schoentjes kopen! echt heel slecht voor de voetjes!

Shoesme is een goed merk. Die hebben idd van die flexzooltjes.

Voor onze dochter zijn die niet stevig genoeg. Zij heeft schoentjes van Muyters.

Je kunt het beste naar een goede schoenwinkel waar ze ook echt goed dr voetjes kunnen meten. Niet besparen op schoenen!

15. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zoveel mogelijk op blote voetjes en anders iets van leren slofjes. Een echte zool is echt nog niet nodig. Hier liepen ze op een gegeven moment ook echt wat grotere stukken nog op leren slofjes: ging prima en slijt echt niet heel snel. Na een week of 6 goed loslopen hebben wij schoentjes aangeschaft en die gingen toen alleen aan bij buiten lopen. In de tuin e.d. altijd blote voetjes.

16. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Pas schoenen kopen als ze zelf kan lopen. Daarvoor op blote voeten en slofjes als ik wegging.

Heb voor 2 weken geleden schoenen gekocht van bardossa. Super goede stevige schoenen met flex zool. En veel beter dan Shoes me, wat een bagger kwaliteit is dat zeg!

17. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    S heeft vandaag zijn eerste schoentjes gekregen, vindt het superleuk om aan mijnhand te lopen en slijt dan zo door zijn slofjes.. Het zijn bunnies geworden met flexibele zool, zelfde merk als de eerste schoentjes van Y

Deel Deze Pagina