Rauwkost?

Discussie in 'Voeding' gestart door MamaMarije, 31 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Geef jij je kindje nu rauwkost? Met al dat gedoe in Duitsland rondom die EHEC-bacterie?

Ik was het altijd al grondig uiteraard, maar ik weet nu eigenlijk niet of ik het risico wil nemen... Aan de andere kant wil ik ook niet zo'n panische mama worden ;)

Hoe denken jullie daarover?

2. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Als jij je er niet prettig bij voelt, moet je dat niet doen.

Ik doe het wel overigens.

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.506
    14.007
    113
    Vrouw
    Zolang je de rauwkost goed wast en of schilt is er niets aan de hand.
    Mijn man kocht gisteren komkommers en werd in de supermarkt erg raar aan gekeken haha. Maar mn zoontje heeft er gisteren heerlijk van zitten smullen.

4. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Wat al aangegeven word dat als je goed wast / schilt is er niks aan de hand zeggen ze, maar toch geef ik het mijn zoontje nu voorlopig even niet!
    Je weet maar nooit.....
    Wel balen want hij is gek van komkommer en tomaten.., maar goed als hij door mijn toedoen ziek zou worden zouik t mezelf nooit vergeven!
    Dus nee ik geef hetg voorlopig neit meer

5. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    kan je zon bacterie eraf wassen trouwens, eventueel met azijn? of zit dat in de groenten zelf?

6. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    Hier ook een liefhebster van komkommer in huis maar ik geef het voorlopig niet. Ook nemen wij het zelf niet. Ik wil gewoon geen risico lopen. Maar zoals met veel dingen doen waar jij je goed bij voelt. Ik vind het in iedergeval niet panisch;)

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier ook even niet hoor. Beter te voorzichtig met dit soort dingen dan dat het mis gaat hoor!

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier eten wij het nu ook even niet.

9. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in Belgiƫ
    ik voel me zelf erg panisch dat ik het niet meer koop nu (komkommers, de rest nog wel) maar ik wil het niet op mn geweten hebben als er wel wat gebeurd...

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Normaal ben ik redelijk nuchter, maar er liggen hier nu ook 3 komkommers op betere tijden te wachten. Stel nou dat we er ziek van zouden worden, zelfs dood konden gaan, terwijl het te voorkomen was?

11. misa

misa Niet meer actief

Het gaat toch alleen om spaanse komkommers?

Deel Deze Pagina