voedingschema wat zouden jullie doen

Discussion in 'Flesvoeding' started by Quincy23, Feb 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Quincy23

Quincy23 Actief lid

Jan 10, 2008
    142
    0
    0
    hallo allemaal,

ik wil graag jullie mening weten over n aan tal dingetjes.
    mijn zoontje is nu 12 weken en weegt 5500 gram.
    Nu merk ik aan hem dat hij 180 cc (wat hij nu krijgt) te weinig vindt.
    huilen na de fles.
    Tussen zijn voedingen zit 4 uur.
    Hij slaapt steeds meer uit. voorheen werd hij altijd om 6 uut wakker dat is nu 8 uur. nu merk ik dus dat ik aan t eind van de dag niet meer uit kom. Ik kan hem niet na 2200 uur naar bed doen want dan drinkt hij zijn fles niet op hij is heel moe dan. hoe moet ik zijn voedingen gaan geven. nu geef ik hem dan om 8 uur savonds een beetje(120) en om half 10 veel (240). ik ben bang dat hij straks niet genoeg binnen krijgt.
    graag zou ik jullie advies willen.

groetjes en alvast bedankt

2. Suya

Suya Actief lid

Dec 26, 2008
    235
    0
    0
    Je kunt hem dus niet als hij eenmaal in bed ligt nog wakker maken voor een flesje zo rond 23.00u? Dit lukt bij ons mannetje wel (bij ons meisje werkte dit ook altijd). Hij drinkt dan wel al 'slapende' zijn fles leeg.

Je zou bv 3,5u tussen de voedingen kunnen doen vanaf 08.00u. Dan krijgt hij dus rond 18.30u de fles en dan is 21.30u een prima tijd. En dan kan hij dus 180cc per fles gewoon krijgen. Wellicht dat hij dan ook een meer verzadigd gevoel heeft omdat er minder tijd tussen de flessen zit.

3. Quincy23

Quincy23 Actief lid

Jan 10, 2008
    142
    0
    0
    ik moet hem savonds echt rond 9 uur naar bed doen. en overdag moet ik hem ook altijd 1 x wakker maken voor zijn fles

4. Suya

Suya Actief lid

Dec 26, 2008
    235
    0
    0
    Onze zoontjes zijn bijna even oud trouwens!

Ik leg hem nu 's avonds ook zo rond 20.00u in bed voor de avond. En wij geven hem dus nog om 23.00u een flesje. We laten hem dus niet de hele tijd op.

Hij slaapt sinds een week of zo door, maar de tijden dat hij 's ochtends wakker wordt, varieren nog enorm. De ene keer is hij er om 06.30u, de andere keer pas om 09.00u. We maken hem uiterlijk 09.00u wakker en passen hierop de flesjes aan. We zorgen dat hij de laatste fles dus rond 23.00u krijgt en de fles ervoor rond 18.30-19.00 zodat hij om 20.00u naar bedje kan. Dit betekent dat er meestal minder dan 4u tussen de flesjes zit.

Het is altijd even zoeken he...

Share This Page