hoe verander ik dit ritme?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door beagle78, 2 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Mijn zoontje is morgen 10 weken oud en zit op 5 flessen.

ons schema ziet er nu als volgt uit:

7:30-11:30-15:30-19:30----2:30

s avonds om half 8 krijgt hij dus de vierde fles waar hij tot half 3 s nachts op doorslaapt. Dit is dus 7 uur en dat is heel netjes.

Nu heb ik die 7 uur natuurlijk liever wat meer in de nacht in plaats van s avonds. Hoe pak ik dit aan?

om half 12 wakker maken voor de laatste fles? maar slaapt ie dan wel door of komt ie nog om half 3.

misschien in de fles van half 8 iets minder zodat ie zich wel meldt rond middernacht?

wat is nou wijsheid?

2. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik zou hem dan om half twaalf wakker maken , dan heb je de voedingen mooi om de 4 uur zitten !

succes

3. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    gisteravond om half 12 wakker gemaakt maar wat een drama.

Hijwas direct goed wakker en dronk de fles keurig leeg maar wou met geen mogelijkheid meer slapen.

toen hij om 2uur eindelijk sliep werd meneer om 3 uur weer wakker om nog een hapje te eten.uiteindelijk heb ik hem om half 4 maar en half flesje gegeven en toen rond half 6 was het eindelijk klaar.

Om kwart over 9 was hij er weer vanochtend dus hij heeft net de fles gehad,

Het ritme is nu dus helemaal veranderd.

iemand anders nog ideeen?

uiteindelijk hen

4. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    misschien moet hij er ff een paar daagjes aan wennen , misschien voor allebei niet zo leuk maar ik denk dat je het na een nacht niet kan zeggen .....en volhouden dan met s nachts niks meer te geven , anders blijft hij daaraan gewend !

Vanaf 4 maanden mag je s avonds ook rijstebloem in de fles doen , ik ben er bij allebei de kids al met 3, 5 maand mee begonnen
    Als je het echt niet meer weet , je kunt hier ook een vraag aan de lactatiedeskundige stellen !

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    ip is de lactatiedeskundige voor vragen omtrend bv.

maar ik denk dat je het idd mis. best wel wat is voor dit ritme even door te zetten, dan kan hij eraan wennen.. anders even t cb vragen?:)

6. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    nou ja doordat hij nu vanochtend om half 10 is geweest is de vierde voeding(waarop hij normaal gesproken doorslaapt) nu om 21:30. Als hij vanafdan die 7 uur pakt (tot 4:30)heb ik ook een redelijk ritme te pakken.

Maar weer zien hoe het vanavond dan gaat.

7. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Beagle, ik heb precìes hetzelfde gehad als jou met mijn zoontje. Als ik hem liet slapen na de fles van 20 uur kwam hij rond 1.30 à 2 uur, als ik hem om 23 uur wakker maakte kwam hij 's nachts rustig elke 3 uur :confused:

Dus ik heb toen mijn "oude" schema aangehouden ( wat bijna dezelfde was als die van jou) en met een maand of 3 à 3 1/2 begon hij ineens door te slapen. Zomaar van de 1 op ander dag kwam hij niet meer 's nachts. Eerste keer dat hij dat deed durfde ik niet eens zijn kamertje in 8)

Rijstebloem werkte hier trouwens ook voor geen meter, hij werd daar alleen maar wakkerder van, dus heeeel snel weer mee gestopt...

8. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Als 's avonds wakker maken voor 'n fles niet helpt zou ik zeggen ga terug naar je oude ritme.

Demi begon uit zichzelf ineens die nachtvoeding over te slaan met ongeveer 2,5/3 maanden en sliep ineens van 7 tot 7.
    En wij hebben haar dan 's avonds nooit wakker gemaakt, ze bepaalde zelf ineens dat doorslapen ook lekker was :)

Een paar weken later ging heel haar ritme weer op de schop maar dat is 'n ander verhaal en dat zijn we nu weer aan 't oplossen :)

9. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Wij zijn toen de flessen om de 3,5 a 4 uur gaan geven. Dan krijg je bijv dit schema.

7.30-11.00-14.30-18.30-22.00

Misschien een idee?

Deel Deze Pagina