Baby 8 maand drinkt flessen slecht

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Lutje, 4 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Ik heb een vraag over mijn dochter van (bijna) 8 maanden. Sinds een week drinkt ze haar flessen slecht leeg. Ze krijgt er nog 3 op een dag (180 water + 6 schepjes voeding). De ochtend en middag fles gaat nog redelijk. Maar ook bij deze laat ze iedere keer minimaal 40 ml staan. De avond fles drinkt ze nog maar nauwelijks. Daar laat ze altijd 100 ml of meer staan.

Verder eet ze prima en krijgt ze bij haar broodje nog een bekertje roosivicee laxo. Daar drinkt ze vaak 100 ml van. Haar schema is als volgt:

8:00 - 8:30 flesvoeding
    10:30 fruitpotje
    12:00 plakje brood met bekertje roosvicee
    15:00 flesvoeding
    17:00 potje groente/vlees en klein bekertje toetje
    19:30 flesvoeding

Ik vraag me nu af of ze wel voldoende flesvoeding binnen krijgt en wat ik hier eventueel aan kan doen. Bij het consultatie bureau werd aangegeven dat het geen probleem was als ze de laatste fles niet leeg dronk. Maar wil niet dat ze te weinig binnen krijgt.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Gemiddelde richtlijn voor kindjes tussen 8-10 maanden is 600 ml opvolgmelk per 24 uur. Het ene kindje drinkt wat meer/minder dan de ander. Het belangrijkste is dat je dochter goed groeit en tevreden is. Als ze een keer wat laat staan is dat inderdaad niet erg hoor. Geef je er wel nog vitamine D bij? Tot 4 jaar 10 microgram vitamine D per dag is het advies.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina