Ik ben aan het rondkijken voor een voedingsdoek. Zodat ik in bijzijn van anderen bv kan geven. Nu kwam ik ook een filmpje tegen van iemand die er zelf een gemaakt had, en ik vroeg me af wat jullie gebruiken Al zijn er waarschijnlijk genoeg die dat terecht zonder doek doen( voel ik me niet vrij genoeg voor)
Je zou er voor kunnen kiezen om gewoon een multidoek te gebruiken, dat is een XXL hydrofieldoek. Onder elk BH bandje een hoekje en alles is netjes bedekt.
Ik heb nooit iets gebruikt, en vrijwel niemand had door dat mijn kind bij me dronk als ik bv gaf. Als je je kindje in een draagdoek hebt kun je daarin heel onzichtbaar voeden. Zeker met een geweven doek heb je op dat punt heel veel mogelijkheden. Als je contact opneemt met een draagconsulent kan ze je in een draagconsult mogelijkheden laten zien. Ben je al op borstvoedingscursus bij VBN geweest? Want daar leer je dit soort dingen ook! Met je kledingkeuze kun je er ook voor zorgen dat mensen het niet goed zien. Ik had vaak een stretch hemdje (Hema) onder mijn shirt, hemdje naar beneden, trui omhoog, kind aanleggen en niemand die echt iets zag. Hydrofiel of sjaaltje over je schouder doet ook wonderen. Je kunt wel zo'n bv-burka kopen, maar daarmee zit je wel heel erg demonstratief te voeden. Mensen zien dan wel je borsten niet meer, maar iedereen ziet wel meteen waar je mee bezig bent.
Zo'n voedingsschort valt wel erg op, wat dat betreft schiet het zijn doel nogal voorbij. Ik heb ook nog nooit iemand zien voeden met zo'n ding, maar op foto's vind ik het er nogal apart uit zien. Als ik al iets gebruik tijdens het voeden in het openbaar dan is dat gewoon een sjaaltje dat ik toch al om had, en dat doe ik eigenlijk alleen als het wat koud is. Voordeel is dat dat niet zo opvalt, het past een stuk beter bij je outfit dan een hydrofiel (die van mij zijn knalwit en sommige hebben nog vrolijke figuurtjes erop, ziet er toch wat vreemd uit als ik die over mezelf heen hang). En uiteindelijk word je sowieso wel handig in het snel en makkelijk aanleggen en dat valt minder op dan een hele doekenconstructie om jezelf hangen terwijl je kind het inmiddels uitschreeuwt van de honger . Ik doe mijn shirt naar beneden terwijl ik mijn dochter ervoor houd, van een afstandje is er niets te zien en lijkt het alsof ze tegen me aan ligt te slapen. De eerste keren voeden in het openbaar voelde ik me ook opgelaten, maar mijn ervaring is echt dat niemand ervan opkijkt. Bovendien was voor mij de beste manier om over die drempel heen getrokken te worden een huilende baby. Mijn kind had honger en dat was echt veel belangrijker op dat moment dan dat ik me druk maakte over de mensen om me heen. En als je het dan een paar keer gedaan hebt wordt het steeds makkelijker.
Zo had ik het nog niet bekeken..dat ik met een doek juist meer aandacht erop vestigt. Zo'n voedingschort vind ik ook maar een typisch ding dus dat zou ik al niet aanschaffen. Bedankt voor de reacties, ik kijk er alweer anders tegenaan
dat deed ik ook vaak, een sjaaltje om, als ik geen echt voedingsshirt aanhad. een cover vind ik juist heel erg opvallen, en meer storen dan een stukje bloot.. een jaar of 5 geleden was t nog mode om jezelf zo bloot mogelijk te kleden, wat je figuur ook was