voedingsdrama...

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MissSol, 4 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja dat laatste dacht ik ook aan. Hoe gaat het als je je kind de regie geeft?

2. adi

adi Niet meer actief

Ben je al bij de huisarts geweest? Wat heeft ie gezegd/ gedaan?
    Op basis van deze post denk ik dat er echt een probleem is.

1. Je baby plast onvoldoende, dat is al een probleem op zich;
    2. Hoeveel drinkt hij in totaal per 24 uur? Kom je aan ongeveer 500cc?
    3. Het klinkt alsof hij drinken associeert met pijn of ongemak. Daarom zou ik echt op mijn strepen staan om te kijken waar die pijn vandaan komt. Is het spruw, of zijn slokdarm (maagzuur), of misschien een nekwervel oid?

Misschien klink ik nu een beetje overdreven, maar het is niet goed als de baby een vervelende associatie heeft met drinken. Er zijn genoeg babys die op gegeven moment helemaal stoppen met drinken, en dan ben je echt ver van huis (melk via een sonde ed)

Heeft de huisarts je serieus genomen? Kun je niet terecht bij een kinderarts (in het zkh)?
    2.

3. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    We zijn vanmorgen bij de kinderarts in het ziekenhuis geweest, deze heeft hem helemaal nagekeken en heeft geen lichamelijke afwijkingen gevonden. Er is bloed afgenomen bij ons ventje en we zijn bezig urine op te vangen voor onderzoek, daar krijgen we nog een uitslag van. De arts adviseerde om het nu aan de kleine over te laten, we bieden op vaste tijden de fles aan en mogen dan 5-10min proberen of hij wil drinken en wil hij niet dan niet. Verder stoppen met de medicijnen en op de pepti blijven en dan dit een week volhouden. De plasluiers maakte hij zich geen zorgen om. Dus nog niet veel op geschoten maar ben ook blij dat ze nu geen medische oorzaak gevonden hebben. Moet wel zeggen dat ons mannetje best wel pienter is en als hij ergens niet mee eens is kan ie best wel boos reageren, tijdens de onderzoeken liet ie dit gedrag ook zien terwijl er weinig aan de hand was. Daarna is ie gewoon weer vrolijk en zo is het met de fles ookzodra je niet meer aandringt stopt ie ook met huilen. We gaan het aankijken en hopelijk besluit meneer weer snel om gewoon te gaan drinken. De laatste dagen dronk hij steeds rond de 500cc per dag, de ene fles maar 30cc dan zo weer eens een fles leeg....

Deel Deze Pagina