Hoi meiden, Gisteren heeft de vk bij de intake mijn bloeddruk opgemeten. Ze vertelde dat ik echt een erge lage bloeddruk heb en dat hij nog verder kan zakken in de zwangerschap. Geen idee wat het in cijfertjes was. Ik heb tips gekregen als ik bijv. in de rij sta te wachten anders zal ik flauwvallen Hebben meer hier last van/gehad?
Ik heb het ook en ik heb er niet zo heel veel last van gelukkig,... Soms word ik even duizelijg en zie ik sterretjes maar het is niet zo erg dat ik flauwval. Heb je normaal ook al een lage bloeddruk? Want dan is je lichaam eraan gewend en heb je waarschijnlijk minder klachten... Het is in elk geval niet erg, alleen soms vervelend...
Ik geloof dat ik altijd een nette bloeddruk heb, bij mijn 1e zwangerschap was mijn bloeddruk ook altijd goed. Gelukkig kan het geen kwaad! Ik heb wel hoofdpijn en ben zo futloos Ook als ik te snel opsta sterretjes. Hmm rustig aan doen dan maar..
normaal gesproken is het toch normaal dat je bloeddruk stijgt tijdens je zwangterschap dus is het toch niet zo erg dat het nu nog laag is?
Volgens mij stijgt inderdaad je bloeddruk tijdens de zwangerschap dus is laag niet erg tenzij je echt flauw valt ofzo. Ik begon ook met een bloeddruk van 90/50 en zit nu op de 100/65...
beter telaag dan te hoog! het is lastig heb zelf een bloeddruk van 90/50 is erg laag maar je went eraan
heel herkenbaar. ben 2 wkn geleden bijna flauwgevallen; werd zwart voor de ogen en kon nog net gaan liggen; helemaal transpireren, droge mond. ben vrij tenger en heb altijd al een lage bloeddruk, maar nu helemaal. toen was de onderdruk 49. dinsdag bij de gyn was de onderdruk 55. een nu geregeld zoute drop en opkikkertjes.
Beter te laag dan te hoog. Ik heb ook al vanaf het begin van de zwangerschap een lage bloeddruk en heb daar vrij weinig echte last van. Jammer dat je niet weet hoe laag hij precies is. Mijne is meestal rond de 95/55 of 100/50. Ik zou me er niet te druk om maken. Voor het kindje is een lage bloeddruk juist goed, het kan alleen voor jezelf soms lastig zijn.
Fijn om te horen dat meerdere last daarvan hebben/gehad. De vk vertelde dat de bloeddruk ook kan dalen in de zwangerschap, daarom moet ik dat goed in de gaten houden. Ik ben niet vooruit te branden
Dat je moe bent hoort er misschien ook een beetje bij, is niet helemaal aan je lage bloeddruk te wijden. Je hebt ook nog een klein kindje erbij om voor te zorgen. Ik had precies hetzelfde in het begin, en trust me, dat moe zijn gaat echt over!
Ik heb ook een heel lage bloeddruk hoor... Volgens mijn vk was het een goed teken juist. Ik heb als tip gekregen om altijd iets zouts of dropjes bij me te hebben die ik kan eten als ik duizelig word. Dit helpt erg goed! Succes.
Hier nog iemand met een hele lage bloeddruk. Nu ik tegen het einde ga lopen stijgt het gelukkig wel iets en zit ik rond 80/100. Gewoon rustig aan doen met opstaan en draaien.
Hier nog 1tje hoor, gister bij de VK geweest, 90/50 ik schrok er zelf echt van, maar ze zegt dat het juist goed is voor de baby, dus ik maak me niet druk meer, maar ik ben wel snel duizelig en als ik snel opsta bijvoorbeeld zie ik wel even sterretjes! Maar het went en hij zal uiteindelijk weer stijgen! Wat hadden jullie normaal voor bloeddruk? Ik volgens mij 120/70 ofzo, dus het valt wel op nu.. Liefs Jojo
mijn bloeddruk was altijd al erg laag en nu nog lager, 90/50 was gemiddeld de eerste 3 maanden, nu zit ik op 100/70 en dat is juist erg netjes zoute drop is een goede aanrader, ik neem dat alleen als ik duizelig ben want anders loop je het risico dat ie weer omhoog vliegt.
Ik heb er ook last van gehad eet lekker af en toe wat dropjes en drink af en toe een cup a soupje... vooral als je je niet zo lekker voelt worden!
Dankjewel meiden voor de tips! Ik ga wat zoute drop in huis halen en hoop dat ik me snel weer beter voel :-D
Reken er wel op dat de kans bestaat dat hij ook lager kan worden: bij mij was hij bij 16 weken 95/55 en mijn VK waarschuwde me dat deze naar 20 weken toe nog lager zou worden. Dit noemen ze de "mid pregnancy dip". daarna kan hij weer gaan stijgen. De kans bestaat dus dat het niet over 2 weken opeens over is. Maar inderdaad: het is alleen vervelend voor mama. Voor de beeb is het perfect!