Mijn 7,5 maanden oud meisje gaat haar flessen weigeren. Enkele weken geleden van 4 naar 3 flessen (van 180/6) gegaan en meer bijvoeding geven. Ik ben bang dat ze te weinig vocht binnen krijgt Wat ze eet; s ochtends 200ml fles half fruithapje een broodkorstje (echt heel weinig) fles 100ml een klein stukje rijstewijfel of soepstengel groentehapje met yoghurt fles 100 ml Tussendoor bied ik haar wel drinken aan maar dit wil ze niet, of hele kleine slokjes. Haar ontlasting is ook hard. Is dit een schema waar ik me zorgen over moet maken?
Mijn zoontje is net 7 maanden Die doet al een maand moeilijk met flessen zit er ook op 3 maar laat aardig wat staan van de eerste 2 En hij drinkt verder ook vaak slecht Ene dag wilt hij wel drinken andere dag niks extras Maar eet wel een hele boterham,liga,fruithap en groente+yoghurt. De laatste dagen gaat t allemaal wel ietts moeizMer omdat die ziekig is. Maar ik maak me er ook wel eens druk om of hij genoeg vocht en zuivel binnen krijgt. Ik vindd at jou kindje wel heel weinig eet.
Ze zit aan 400ml vocht qua fles maar ook in fruit en groente zit vocht in. Met kleine slokjes hier en daar kom je ook een eind. Heeft ze wel voldoende zware plasluiers? Misschien dat je de fles na haar broodkorstje naar 120 ml kan zetten? Qua harde ontlasting ligt dit denk ik meer aan de hoeveelheid voedsel ze lijkt niet veel te eten op een dag
Je mag al het vocht bij elkaar optellen en moet dan rond de 800 uitkomen. Een potje fruithap en groentehap mag je dus helemaal meerekenen. Kom bij jou rond de 750 uit volgens mij dus dat is wel genoeg. Heb bij de jongste met een maand of 11 zelfs rond de 600 gezeten maar ze deed het prima. Ze heeft daarvoor sondevoeding gehad dus vandaar dat ik wat weet over de hoeveelheden . Sonde mocht eruit toen ze een paar dagen op minstens 800 zat.
gelukkig, stelt me wel enigszins gerust. gelukkig want dat had ik wel eventjes nodig. Ze ziet er verder ook wel helemaal gezond uit, heeft wel iets minder volle plasluiers maar dit is naar mijn idee nog zeker wel acceptabel. Alleen de ontlasting is niet zoals het hoort te zijn Ik maak ook smiddags en s avonds flessen van 200ml alleen drinkt ze er maar 100ml van op. Eten wil ze vaak wel wat meer maar als ik haar nog meer te eten geef drinkt ze nog minder uit de fles. ben dus een beetje aan het zoeken wat een goede verhouding is. had ook gevraagd aan het CB wat voor ging, de fles of eten maar daar konden ze me geen duidelijk antwoord op geven