Mijn dochter van bijna 8 mnd geniet nog steeds volop van BV. De laatste 2 weken heeft ze bijvoeding ook echt ontdekt en eet al aardig wat. Per dag eet ze 1 boterham, 150ml fruit, 200ml groente, groot schaaltje yoghurt. Daarnaast drinkt ze nog zo'n 5 tot 6 voedingen. Op het cb (is heel bv-vriendelijk trouwens) vinden ze dat ik eerst bijvoeding moet geven en dan als toetje bv. Volgens het bv-forum zitten er veel meer calorieen in bv als in bijvoeding. Die vinden dus dat ik eerst bv moet geven en daarna pas bijvoeding. Ik ben van plan om rond de 1e verjaardag van mijn dochter nog zo'n 3 keer bv te geven per dag. 's Ochtends bij het wakker worden (daarna gewoon ontbijten met een boterham), tussen de middag (na de boterham) en 's avonds voor het slapen gaan. Samen met de yoghurt die ze dan eet zal ze wel aan de 300ml melkprodukten per dag komen. Dan is het op zich toch logisch dat ik de bijvoeding nu meer en meer ga opbouwen? Natuurlijk mag mijn dochter zoveel bv drinken als dat ze zelf wil, ik biedt ook absoluut nog geen water/thee oid aan. Ik ga haar nu ook nog niet dwingen tot 3 drinkmomenten per dag. Dat moet ze zelf langzamerhand gaan regelen door meer te gaan eten per dag. Wat zouden jullie doen? - 5/6 voedingen blijven geven per dag en dan de voeding echt als BIJvoeding. - De bijvoeding zoveel mogelijk uitbreiden waardoor de bv-drinkmomenten waarschijnlijk minder zullen worden.
Hier gaf ik de bijvoeding vaak tussen de voedingen in. Erna zat ze vol en ging ze spugen. In principe kreeg ze borstvoeding op verzoek en brood en groente op tijden dat wij dat ook aten en zij wakker was. Fruit gaf ik vaak ergens tussendoor. Vanaf 8 maanden krijgt ze 's morgens een boterham na de borstvoeding. Dan dronk ze vaak rond 11 en 14.30u weer borst. Rond 12.30 dan boterham, 16u fruit, 17u na kort slaapje van 3 kwartier nog wel eens de borst, 17.30/18.00 avondeten en 19.00/19.30 borst. Hier zat ik tot haar 1e op 5/6 voedingen, daarna op 4 en ben met 13 maanden denk ik de middagvoeding weg gaan laten. In elk geval tijdens werkdagen en na een week of 2 vroeg ze er zelf ook 's middags niet meer om. Ze drinkt hier nog 's morgens bij wakker worden, 's avonds voor slapen gaan en 's avonds laat.
Hier ook tussen de voedingen in. Ik probeer ruim voordat we gaan eten haar te laten drinken. En dan na het eten ook weer. Als ik direct voor het eten bv geef gaat ze snel overgeven. Vooral met wortel, die steekt ze zo achterin d'r keel.. Mijn productie is ruim voldoende. Als ik zou merken dat daardoor m'n productie te ver terug gaat lopen, dan zou ik wel echt weer gaan proberen om bv voor het eten te geven.
Hij at mee, gewoon tijdens onze maaltijden. We hebben ons ritme qua eten weinig op hem afgestemd. De bv bepaalde hij, maar de maaltijden deed hij met ons mee.
eerts bijvoeding, want als dat goed gaat ga je langzaam dus ook afbouwen met je bv. en na het eten gaf ik alsnog de borst, zodat ik wel zeker wist dat ze genoeg op had.
Ik wilde lang bv geven en gaf daarom eerst bv en daarna pas bijvoeding. Bv is het eerste jaar de hoofdvoeding, dus ik snap de adviezen van het cb daarom ook niet. Maar ik snap wel meer niet van hen Als je van plan bent om af te gaan bouwen of te stoppen, dan eerst bijvoeding geven en dan pas de borst. Dan kan je productie vanzelf achteruit gaan lopen. Dus het is maar net wat jij zelf wil.
Ik geef de bijvoeding op vaste tijden en de bv op verzoek. Meestal betekent dat dat de bv ergens tussendoor komt en vooral savonds/snachts. Mijn kindje mag zelf bepalen wat hij het lekkerst vindt, borst of boterham... als dat betekent dat mijn productie minder wordt dan is dat maar zo.
ik geef bijvoeding op vaste tijden eerst en erna geef ik bv. maar als hij tussendoor vraagt krijgt hij ook gewoon bv. meestal kwam het met 8 maanden neer op: 7.00 bv 10.00 fruit + bv 13.00 boterham + bv 15.30 bv 18.30 warm eten + bv 20.30 bv
ben het helemaal met je eens! ik deed eerst wel de bijvoeding, maar dat at ze zoiezo bijna niet. pas na een jaar ging mijn meisje wat meer eten en sinds een maand of 2 gaat het helemaal goed!
Ik probeer het te verspreiden, want als ik bijvoeding en bv geef in één eetmoment is het geheid spugen. Ik geef dus in de regel nooit bv voor 'erbij', alleen als volledige voeding. Hij eet dan ook al behoorlijk veel vaste voeding. Opstaan: BV Na ochtenddut: fruit Na middagdut: BV en babyrijstwafeltje Na middagdut 2: avondeten Voor het slapengaan: BV Dus best weinig voedingen overdag. Maar dat haalt hij 's nachts ruimschoots in (ook als ik overdag vaker voed, dat heeft daar geen invloed op helaas)