Op regeldagen veel wakker?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Arti13, Jun 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hoi!

Roan is nu ruim een week oud en volgens mij heeft hij zijn regeldag. Vannacht van 3 tot 5 bezig geweest. Gisteren was hij al een beetje aan het rommelen. En vandaag weer van 14:30 tot nu elke keer weer smakken en willen drinken. Gevolg is dat hij veel wakker is. Hij lijkt daardoor zo moe, waardoor naar mijn idee hij veel te kort drinkt. Hij valt in slaap en drinkt een paar minuten. Dan leg ik hem in bedje (we zitten in het zhuis sinds maandag), maar hij wordt snel weer wakker en wil weer drinken. Ik ben echt kapot, omdat ik er toch alleen voor sta hier in het zhuis. Wordt het beter?? Wie geeft me hoop of tips. :):D
    Ik wil hem graag rust geven, maar heb het gevoel de hele dag met hem te zeulen en hem daarmee overprikkel. Hoort dit allemaal bij die regeldagen?

2. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Wat je zou kunnen doen is borstcompressie toepassen zodat hij meer melk binnen krijgt. Wellicht dat hij dan iets meer tijd tussen de voedingen laat? Wat ook zou kunnen helpen is hem wat kleertjes uitdoen (bij kou valt hij niet zo snel in slaap), zijn handpalmen/ voetzolen masseren of onder zijn kinnetje wrijven. Dan drinkt hij misschien langer. Hier een mannetje wat ook heel veel wil drinken, sommige dagen zijn erger dan andere inderdaad :) Maar natuurlijk wordt het beter! We zijn inmiddels van 4 voedingen per nacht (gaap!) terug naar 2 :) Hopelijk ben je snel uit het ziekenhuis, dat zou in jouw geval denk ik al heel veel schelen!

3. blinky

blinky VIP lid

Feb 11, 2010
    8,249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    dat ging bij ons ook zo. heel vermoeiend, maar het gaat echt weer over hoor. idd voetjes en handjes masseren werkt vaak best goed om te stimuleren om door te drinken. je zou ook een schone luier kunnen geven zodra je kindje in slaap dreigt te vallen. dan wordt hij weer even helemaal terug wakker. succes

4. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Helaas is hij nu gewoon al een paar uur compleet wakker. Of hij heeft de hik, of hij poept, of hij huilt en wil eten. Hopelijk duurt dit echt niet lang meer. Ik ben echt opperdepop. Ik heb hem inmiddels uit z'n ziekenhuisbed gehaald en in een wandelwagen naast mijn bedje neergezet. Iets minder prikkels boven z'n hoofd.

Share This Page