Blauwe oksels?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Eleandra, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eleandra

Eleandra Lid

19 jul 2012
    37
    0
    0
    Fulltime aan het werk als Management Assistant.
    Helmond
    Ik weet niet zeker of het hier goed staat..

Tijdens mijn zwangerschap had ik blauwe oksels. Het leek net een enorme bloedophoping onder de huid van mijn oksels.
    Ik vond het enorm lelijk maar de gyn had geen idee hoe het zou komen.

Nu heb ik er op i-net over zitten zoeken, maar ik kan niks vinden. Zijn er nog meer mensen die deze ervaring hebben? En weten jullie wel hoe het komt?

Het is dus echt onder de huid, niet alsof een truitje afgegeven heeft :cool: Ik weet dat je veel meer bloed hebt tijdens je zwangerschap, maar hoopt dat zich op in de oksels :(

Ben benieuwd.

2. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Heb ff gecheckt en behalve dat ik nu weet dat ik weer moet scheren, zie ik niets vreemds.
    Heb er trouwens ook nog nooit van gehoord....

3. kalli

kalli Niet meer actief

Bij mij is het niet echt blauw, maar het lijkt meer op pigmentvorming, ik vond het ook al zo raar! Het ziet er inderdaad een beetje "viezig" uit alsof je t-shirt heeft afgegeven. Ik heb ook geen idee wat het is, ik hoop alleen maar dat het na de zwangerschap verdwijnt, was dit bij jou het geval?

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Gelijk ff gecheckt maar nee heb ik niet hoor, anders had ik t denk ook wel eerder opgemerkt met scheren.....
    Wel raar! Anders misschien ff langs de huisarts?

5. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    ik was bij mijn vorige zwangerschap bijna helemaal blauw. bovenlijf dan. mijn borsten hals okels alles was blauw. waren mijn aders die zo duidelijk werden dat ik gewoon blauw zag. mijn wangen ook helemaal blauw. was niks aan te doen. kwam gewoon doordat aders vaak wat duidelijker worden tijdens de zwangerschap. na mijn zwangerschap was het ook gelijk weg.
    deze zwangeschap heb ik tot nu toe alleen last gehad van blauwe lippen. had de vk ook geen verklaring voor. maar kon geen kwaad.

6. Eleandra

Eleandra Lid

19 jul 2012
    37
    0
    0
    Fulltime aan het werk als Management Assistant.
    Helmond
    Oh, ik ben blij dat ik niet de enige met die ervaring ben, haha ;)

Ik heb er niet precies op gelet, maar volgens mij werd het tijdens de zwangerschap al minder (na 21 wkn). Na de zwangerschap was het zeker weg.

De reden dat ik het vroeg is omdat ik vorige week ontdekte dat ik het weer heb. Mijn vriend en ik zijn wel voor de tweede bezig, maar ik voel me verder niet zwanger. Wel gevoelige borsten, maar ja, dat heb ik altijd richting menstruatie en dus die blauwe oksels, die ik toch echt alleen tijdens mijn vorige zwangerschap heb gehad.

Eigenlijk vind ik het wel een grappig gezicht, maar ben nu dus wel benieuwd waar het vandaan komt.

@cook: die aders had ik ook idd, vooral bij mijn benen. Enórm waren die en mijn huid is al zo doorschijnend :( Mijn moeder vroeg al of het spataders waren, zo lelijk was dat. Maar zag je bij jou ook duidelijk dat het je aderen waren of was het overal zo'n blauwe veeg?

7. kalli

kalli Niet meer actief

Oh spannend! Ik hoop voor je dat het een goed teken is :D.

En we zullen het vanzelf zien of het verdwijnt na de zwangerschap...

Deel Deze Pagina