Een poep-vraag :)

Discussion in 'Borstvoeding' started by Flubje, Jul 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Flubje

Flubje Niet meer actief

een questioni over mijn 11 maanden oude zoontje:

Zoonlief heeft reflux en koemelk allergie (of lactose?). onder controle sinds 6/7 maanden met medicijnen en dieet. Inmiddels eet meneer fruit en brood en koekjes. Avondeten is altijd een probleem, als hij 3 happen eet is het veel. groente en koolhydraten worden bijna compleet geweigerd, vlees en vis gaat best redelijk.
    Hij krijgt nu nog zo'n 5x bv: 7u, 13u, 19u en 2x snachts.

Nu heeft hij eigenlijk nog altijd de borstvoedingspoep van voordat hij vast voedsel at. Hierin is alles wat hij gegeten heeft duidelijk te onderscheiden. Het lijkt dus allemaal wel totaal onverteerd. Ik ging er na wat andere verhalen op het forum hier vanuit dat het normaal was. Echter lijkt het steeds erger te worden en lijkt hij er steeds meer last van te hebben.

Hij poept standaard na de ochtendvoeding en vaak lijkt het of hij dan opgelucht is. De keren dat zijn poep als klei was zijn op een hand te tellen. Ik kan ook geen verband vinden tussen bepaald voedsel en ontlasting, of hij moet overal allergisch voor zijn??

Heeft iemand hier ervaring mee? Is het normaal voor een kind van 1 om nog onverteerd voedsel te poepen?

Alvast bedankt!

2. Frupje

Frupje Lid

Mar 25, 2011
    71
    0
    0
    Hoi, mijn zoontje van 15 maanden had ook hele zware reflux en een koemelkallergie. Hij krijgt nog 2 borstvoedingen per dag en eet verder nog amper. Hij leeft op groente en fruit smoothies en gebakken aardappels. al het andere eten wordt aan de kant gesmeten. we zijn zelf erg zoekende hoe we hem aan het eten kunnen krijgen.
    qua poep bij hem is het erg wisselend, over het algemeen ziet het er goed uit, maar soms zien we nog wel dingen terug onverteerd dus.
    Ik doe vaak dingen als: lijnzaadolie, chiazaadjes, lijnzaadjes, macapoeder etc.. door de smoothies. En ik merk dat hij daar in ieder geval erg goed van poept. Wellicht helpt dit ook bij jou kleine (een beetje)

3. Zweden

Zweden Bekend lid

Nov 14, 2011
    711
    79
    28
    ik heb geen verstand van allergieen en reflux, maar wel van "normale" poepbroeken :D. Ik zie bij mijn dochter nog maar af en toe iets herkenbaars terug (bijvoorbeeld druiven die ze bijna heel doorslikt:cool:), maar voor de rest is het bijna allemaal onherkenbaar verteerd. Ik weet zeker dat dat met 11 maanden ook al min of meer zo was. Lijkt me een lastig probleem wat je beschrijft! Ik zou toch een kinderarts inschakelen als ik het zo lees. Het klinkt niet goed...

4. Flubje

Flubje Niet meer actief

tnx ladies,
    Nee idd, ik denk ook niet meer dat dit nog normaal is.. Ik heb morgen al een afspraak bij de huisarts staan.

@frupje, ja hier wordt ook alles aan de kant gesmeten. behalve brood en fruit. Olijven eet hij wel. verder vis (al wou hij vorige week niet) en vlees. krijgt jouw zoontje de smoothies in een beker? Mijn zoontje drinkt verder ook alleen maar bv en water. Thee wil hij nog wel een beetje drinken omdat hij dat in een beker krijgt en dat spannend vindt. Water drinkt hij max 100cc op een goede dag..

5. Frupje

Frupje Lid

Mar 25, 2011
    71
    0
    0
    ja uit een glas meestal en tegenwoordig met een rietje (ter bescherming van zn tandjes). gaat prima. verder water ook gewoon uit beker of glas en soms thee slokjes van mij.

Share This Page