Mijn dochtertje is momenteel twee maand oud. Na een moeilijke opstart (teveel melk, dochter hapte niet mooi aan) ging de bv best goed. Sinds maandag drinkt ze echt heel onrustig. Als ze al wil drinken want soms drinkt ze echt bijna niets. We hebben thuis een babyweegschaal op aanraden van de LK omdat ze in het begin te weinig bijkwam. Als ik haar voor en na zo'n onrustige voeding weeg dan is ze hooguit 10 gram bijgekomen. Eerst dacht ik te weinig melk te hebben maar als ik op mijn borsten druk dan spuit de melk er vrij snel uit dus dat kan het niet zijn veronderstel ik? Ze had onlangs spruw maar ik heb dat behandeld en dacht dat dat niet meer aan de orde was. Daarnaast is er ook KMA vastgesteld bij haar. Ik had dit weekend per ongeluk iets gegeten waar melk inzat, maar dat was echt een beperkte hoeveelheid. We geven sinds vorige week ook af en toe een flesje maar dit is nog maar drie keer gebeurd. Te weinig toch om verwarring te veroorzaken? Als ze drinkt dan is ze onrustig, laat ze de tepel om de vijf seconden los, slaat haar hoofdje naar achter, ... Ik word er een beetje moedeloos van, weer een probleem. Mijn man stelt voor om flesvoeding te geven. Ikzelf wil graag minstens nog een tweetal maand bv geven en daarnaast wil ik ook zelf beslissen wanneer ik stop en niet gedwongen worden. Iemand mss nog tips? De lk is reeds gecontacteerd maar kan pas zaterdag langskomen.
Misschien eerst een klein beetje kolven zodat de ergste druk ervan af is. Misschien houdt ze dan wel vast. Laat je zeker niet dwingen om te stoppen. Daar ga je spijt van krijgen. Hopelijk is het zo zaterdag voor je, tot die tijd wel blijven aanleggen. succes ermee.
Hoi, Flesvoeding lijkt me met KMA niet handiger dan BV, dan moet je volgens mij nl provocatietests doen om de hypoallergene voeding te blijven krijgen. Het kan zijn dat je kindje nu wat meer kan kijken en daardoor ook sneller afgeleid is. Wegen voor en na de voeding kan een vertekend beeld geven, zelfs wanneer je met een flesje weet wat het kind gedronken heeft, kan ze toch na een voeding lichter zijn dan ervoor. Als ze alert is en voldoende plasluiers lijkt het me dat ze voldoende binnenkrijgt. Misschien dat een andere voedingshouding of voeden in een rustige(re) ruimte helpt? Google anders eens op biological nurturing. Mocht het echte overproductie zijn, zou je kunnen gaan blokvoeden, dan krijgt je kindje ook lekker de vette achtermelk binnen.
Misschien beetje raar antwoord, maar moet ze niet poepen tijdens het drinken? Mijn zoontje moet vaak ook tijdens het drinken poepen en word dan ook erg onrustig, laat los weer aanhalen etc. Pas als hij dan gepoept heeft dan kan hij weer rustig drinken.
kun je een patroon ontdekken wanneer ze vaker zo onrustig drinkt? Julian deed dat hier altijd de eerste voedingen het ergst en hoe ver de dag vorderen, hoe beter het werd. Toen ik na de ochtendvoeding altijd na ging kolven, ging dat onrustige drinken beter (had ook teveel melk)
Hoe is ze buiten de voeding en om? Is ze dan wel gewoon tevreden? Ik zou om te beginnen de drukte rondom het gewicht iets proberen los te laten. Als jij de na/tijdens elke voeding gespannen voelt omdat ze misschien wel niet genoeg heeft gedronken, breng je dit ook over op je meisje. Mijn dochter groeide ook niet genoeg volgens het cb. Veel adviezen gehad die nergens op sloegen, ze wilden elke week wel wegen, enz. Uiteindelijk heb ik dat afgehouden omdat we wel een heel tevreden meisje hebben. Overgaan op flesvoeding zou ik in elk geval (nog) niet doen. Morgen komt de lc, hopelijk kan zij je helpen! Succes in elk geval!