ik koop altijd slaapshirts enzo die goed open kunnen bij de hals. Dus met een rijtje knoopjes voor of een diepe v-hals ofzo. Omhoog doen vond ik 's nachts (en nu vaak ook nog bij de ochtendvoeding) minder handig. Je hebt er dan minder zicht op en dat is in het begin toch echt wel belangrijk. Verder slechts weinig positieve ervaring met voedingsshirts. Die van de HEMA met die maffe schuine gaten zijn ronduit belachelijk!
Dat gelek tijdens het voeden houdt wel een keer op ja, maar kan lang duren. Ik heb heel lang een doekje in mijn bh gehad aan de kant waar in niet voedde. Maar dat verschilt per vrouw hoelang dat duurt. In het begin sliep ik ook op een handdoek. Het "zomaar" lekken hield gelukkig wel een stuk sneller op. Ik heb ook wel een tijd een voedingsbh aangehad 's nachts maar die knelde toch wel iets af waardoor ik verstopte melkklieren (en kans op ontsteking!) kreeg. Dat werkte niet goed voor mij.
Ik had 2 voedingsshirts gekocht bij de h&m, maar ook weer terug gebracht. Vond het niks! Ik heb altijd een shirtje met spaghettibandjes aan en daar over een shirt met lange mouwen. Ene shirt doe ik omhoog, de andere omlaag. En heb nu toch ook bijna elke dag wel een sjaal aan waarmee je ook nog wat kan bedekken. s'nachts gewoon shirt omhoog en liggend voeden. Ideaal als je geen bh nodig hebt s'nachts! Ik heb nog nooit een druppel gelekt
Ik lek nog steeds, gaat sowieso nog een pak zoogkompressen per week door. En slaap nog met naadloze bh s nachts. Vind met een handdoek veel te geknoei en gedoe