Flessen steriliseren

Discussion in 'De babyuitzet' started by Sandra1982, Jan 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Hoe doen jullie het: Gewoon uitkoken in een pannetje met water, of gebruiken jullie een magnetronsterilisator? Ik zit nog te twijfelen wat ik ga doen.

2. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

gewoon in een pan...dat in de magnetron is ook maar een gedoe. heb 4 jaar als kraamverzorgster gewerkt en uitkoken in een pannetje gaat perfect...

3. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik heb ze 2 weken geleden allemaal uitgekookt, moet dit straks wéér gebeuren als de kleine er is, of zijn ze dan nog goed te gebruiken?

4. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

nou die flessen koken ze bijna elke dag eventjes uit hoor...

5. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Ik denk dat Patroeschka bedoelt of ze ze nog een keer voor het eerste gebruik moet uitkoken.
    Ik zou het gewoon wel doen, zijn ze lekker fris en schoon voor het eerste gebruik. Beter 10 keer teveel, dan 1 keer te weinig.

6. missymona

missymona Bekend lid

Aug 25, 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Ik heb die magnetronsterilisator gekregen dus zal ik inderdaad wel gaan gebruiken , zie vanzelf wel of ik het handig vind of niet.
    (lijkt me wel handiger dan in een pannetje maar spreek niet uit ervaring )

Kan je ook als kraamkadootje vragen ...

7. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Hier uit ervaring, magnetron sterilisator is wel makkelijker dan uitkoken. (dit vinden wij tenminste)

8. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

Mar 22, 2006
    2,691
    0
    36
    utrecht
    me too

9. setje

setje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    1,989
    0
    36
    Hoevelaken
    :D ik heb van tefal een flessen/potjes warmer én sterilisator in 1. Heel erg makkelijk!

groetjes Setje

10. Es1981

Es1981 Actief lid

Deed het altijd gewoon met een pannetje, ging prima, tot ik voor 5 eurietjes 1 mag. sterilisator op internet heb gekocht, echt handig.
    Het panntje vergat ik vaak. deze doe je in de magnetron, 5 minuutjes en PIEP PIEP klaar :D

11. magnetron sterelisator, veel handiger en sneller als zo'n pannetje, bij mijn dochter deed ik het eerst in de pan 4 maanden later kocht ik zo''n ding nou veel beter, maar dat is mijn mening.

12. Annemonique

Annemonique VIP lid

Oct 13, 2005
    7,873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Ik vind de magnetron sterilisator ook veel makkelijker...en sneller.

13. Mist

Mist Fanatiek lid

Dec 18, 2006
    1,201
    1
    0
    Brabant
    Magnetronsterilisator vond ik het makkelijkste en bij de hema was die absoluut niet echt duur dus dat scheelde ;)

14. Niet meer actief

hier gebruiken we ook magnetronsterilisator..vind het veel makkelijker dan een pannetje

15. Robyn

Robyn Bekend lid

May 23, 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik doe ze ook lekker 5 minuutjes in de magnetron. Ik vind het veel makkelijker dan een pannetje.

16. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    Hier nog geen ervaring maar ik heb via een aanbieding een avant pakker gekocht:
    magnetronsterilisator
    4 flessen
    borstkolf
    borstkrompressen...
    voor 60 euries! Vond het goedkoop dus gelijk gekocht..mm..ff ontopic was dat! hahaha

Het lijkt mij gewoon veel makkelijker zo een magnetronsterilisator, sneller en geen gezeur met pannentjes!
    Ik koop trouwens geen flessen warmer: heb de tip gekregen dat als je een maatbeker vult met heet water en daar het flesje in laat staan, dat dat prima werkt! En dat duurt net zolang.

kus miek

17. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

Feb 20, 2006
    1,232
    0
    0
    spijkenisse
    Ik vind ook de magnetron sterilisator handiger dan uitkoken van die flesjes en speentjes.

Je hoef er ook niet bij te blijven, even in een sopje, afspoelen 200cc water erin, en zo gaat het hele goed in de magnetron op 10 minuten.............klaar!

Tip:
    Ik leg dan een hydrofile luier op het aanrecht en zet alles er zo op, dan kan het even uitlekken en zo doe ik ze in zo kratje...................heel handig zo ding! Ik heb 2 gewone flessen van avent met dop en speen en 1 difrax voor pap in die krat zitten en na het schoonmaken van de flessen ed dan doe ik er een hydrofile luier om, zo kan er geen stof en vuiltjes bij komen Ik droog ook de flessen af moet zo hydrofile luier, droogt veel beter ;)

18. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

Feb 20, 2006
    1,232
    0
    0
    spijkenisse
    Miekie82@ Dat is een hele goeie aanbieding geweest, zeker als er een borstkolf bijzat! een koopie ;)

Ik heb wel zo flessen warmer en ik raad je het zeker af hoor, ik gebruik hem echt nooit. Duurt veel te lang en als je gewoon gekookt heet water in een pan doet en daar de fles met water 1 a 2 minuten inzet, dan is het lekker warm hoor ;)

Doe dit vaak bij mijn vader en die heeft geen magnetron en gekookt water meenemen is ook zo een gedoe! Zeker als je alleen barle duc of zoiets geeft.

Share This Page