welke maat kleertjes voor kleine baby??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mimi1982, 17 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    hallo allemaal,
    als het goed is verwacht ik een klein kindje.
    heb al heel wat groei echo's gehad en het kindje blijft tot nu toe steken op de onderste lijn in de groei curver.
    ze hopen als ik de 40 haal dat het kindje 2700 gram is.
    maar ze hebben het nooit over de lengte weet dus alleen dat ik met alles precies op de onderlijn zit.
    nu is mijn vraag welke maat kleertjes moet ik kopen???
    ik snap dat ik niet te veel kleine maatjes moet kopen maar vindt het wel leuk als het eerste pakje een beetje past.
    is maat 50 dan nog erg groot of kan dat wel???
    groetjes mimi1982

2. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Mijn zoontje was 2597 gram en maatje 50 was nog te groot voor hem.

Ik had een paar spulletjes die ik kon omslaan maar eigenlijk had ik liever maat 44 of 46 (48 heb je ook tegenwoordig) gekocht voor hem maar aangezien ik inhet ziekenhuis lag voor 1,5 week en er geen prenatal in de buurt zat kon ik ook niemand sturen om wat te halen.

Ik denk dat je met maatje 46 het veiligst zit (altijd even vragen of je het mag terug brengen mocht het toch niet passen na de bevalling)
    Ik zou niet te veel kopen hoor maar een pakje of 3 a 4 is genoeg denk ik,je kunt er altijd nog wat bij kopen

3. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Mijn ervaring met het inschatten van het geboortegewicht van je baby is dat er weinig van klopt ;)! Na 34 weken zwangerschap kan je kindje nog best wel een groeispurtje maken. Die groeiecho's kloppen ook lang niet altijd. Bij mij voelde de verlos op het laatst "zeker weten echt een flink kind", en de groeiecho's wezen dat ook uit. Julie was bij haar geboorte 48 cm en 3020 gram....

Ik zou dus je kleertjes niet al te fanatiek op deze inschatting aanpassen, niet dat je straks met ik-weet-niet-hoeveel pakjes in maatje 44 zit, waar je kindje binnen een week uit is of helemaal niet aankan. Per merk verschilt het heel erg hoe de maten vallen. Noppies valt klein, Petit Bateau en het pyjamapakje van Koeka ook (was het geboortepakje van Julie, valt heel mooi smal). Prenatal vind ik juist weer heel groot vallen; Julie heeft daar nog steeds de broekjes van in maat 44, de maat 50 zakt van haar kontje 8)! Mexx en dergelijke hebben tussenmaatjes, zoals 50/56, maar die vallen ook vrij ruim.

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoontje is een maand te vroeg geboren,
    hij woog 2600 gram en was 47 cm,

wij hebben een paar kleertjes van 44 bijgekocht want hij verzoop echt letterlijk in maatje 50.

5. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Mijn dochtertje was 2790 gram en 48 cm en kon maatje 50 wel gewoon aan. Als je bijv. het merk Noppies koopt, valt het al wat kleiner en dit merk zat dus precies goed.

6. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    mijn zoon was 2920 en 47 cm. verzoop ook in maat 50. ik heb het er toch mee gedaan en inderdaad een merk noppies valt klein. als je daar maat 50 van koopt zal het aardig goed zitten.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou in jou situatie denk ik 1 maat 44 of 46 kopen. Of dus een kleinvallen merk maat 50. En dan 2 pakjes meenemen als 1e pakje. Zodat je keus hebt als de kleine geboren is en je degene aan kan geven, die het beste past. Eventueel hetzelfde setje in maten.
    Ik had zelf ook expres 2 maatjes bij me, het 1e pakje moet tenslotte gewoon goed zitten vond ik...

8. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

gewoon maatje 50 kopen hoor. Dan kan je als je kleine er is altijd nog een maatje 44 kopen. Maar ze groeien echt als kool. Mijn kleine paste ook maat 44 bij de geboorte en binnen een week had hij al maat 50

9. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    mijn kindje was ook maar 6 pond en hij heeft gewoon 50/56 aangehad t was wel wat wijd maar qua lengte had ie t wel nodig ik heb wel me moeder wat rompers maat 50 laten halen

10. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Het ligt heel erg aan de bouw van je kindje. Sommige mini's passen vrij goed in maat 50 (wel een kleinvallende), maar andere kleintjes zoals mijn dochtertje verzuipen erin.

Omdat schattingen niet altijd een goede weergave zijn van het werkelijke geboortegewicht, en jouw mini-mimi nog kan besluiten om aan een groeispurt te beginnen zou ik het op een kleine 50 houden en voor de zekerheid een 50/56 pakje mee te nemen.

Uit ervaring (Kyra woog 2580, en verzoop in de maat 50) weet ik dat pakjes in maat 44 nog snel genoeg bijgehaald zijn. En die 50/56 kan dan weer terug in de kast. :)

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier was dochter geschat op 7,5 pond, maar bleek 2890 gram en 48cm (42.1 week). Ik had setjes maat 50/56 maar het duurde nog een hele tijd voor ze die aankon. De eerste dagen had ze daarom kleertjes van het ziekenhuis aan. Ik kreeg daarna een pakje van de c&a mt50 en dat paste veel beter.

12. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Noor is geboren met een gewicht van 2910 gr en een lengte van 49 cm.
    Ze verzuipt letterlijk in mt. 50. En laat ik daar nu ook bijna niets van gekocht hebben. Eigenlijk bijna alles was 50/56 wat ik heb aangeschaft. Dat heeft ze wel aan, maar het is veel te groot.
    Mijn schoonmoeder kwam met een pakje en wat rompertjes van het merk Feetje aanzetten en dat valt net wat kleiner en past beter.

13. mychat

mychat Actief lid

3 jun 2008
    214
    0
    0
    Mijn dochter ismet 40 wk precies geboren, 44 cm lang en woog 2700 gram. Zij heeft maatje 50 aan gehad, maar daar verzoop ze in. Ik zou een of twee pakjes maatje 46 kopen.

Mychat

Deel Deze Pagina